poniedziałek, lutego 22, 2021

337. [PRZEDPREMIEROWO] DANUTA AWOLUSI - NIE MÓWIĄC NIKOMU

Samotność pojawia się nagle, niepostrzeżenie. Pewnego dnia spostrzegasz, że osoba, która powinna być Ci najbliższa, oddaliła się. Niedomówienia, brak rozmów, kłamstwa powodują, że rysa może się  pogłębić jeszcze bardziej.

PREMIERA 23.02.2021
DANUTA AWOLUSI - NIE MÓWIĄC NIKOMU



Fabuła:
Prawda jest lepsza od kłamstwa. Powiedział to ktoś, kto nigdy nie musiał łamać nią cudzego życia. Czasem boli jak siarczysty policzek, ale co zrobić, jeśli przypomina ostrze noża, wbite aż po rękojeść? Pozostaje jedno wyjście: udawać, że jej nie ma. Tak się rodzą tajemnice. Niewypowiedziane myśli i pogrzebane nadzieje. Emocje opakowane w milczenie. Złe uczynki. Nawet ból może być sekretem. Cierpienie, którego nie widać w oczach ani kącikach ust, wnika głęboko w człowieka jak nieuleczalna choroba. Lepiej o nim nie mówić, nie wyjmować ostrza z rany, ryzykując, że poleje się za dużo krwi.
Nie mówimy jednak wyłącznie o tajemnicach wielkich i dramatycznych, o traumach, które zamieniają ludzką istotę w nieporadne stworzenie. Przecież każdy z nas ma swoje małe, sekretne bolączki, wstydliwe myśli, nieczyste fantazje, kontrowersyjne poglądy. Świat nie musi o tym wiedzieć. Żona też nie, mąż również. Tym bardziej dzieci. Nawet przyjaciele. To, co głęboko ukryte, jest całkiem niewinne. Nikomu nie szkodzi.
Też tak uważasz? To poznaj historię Laury i Maksymiliana.



Moja opinia:

Twórczość autorki Danuty Awolusi miałam okazję poznać rok temu i byłam  oczarowana. Ostatnio wraz z Babcią wymieniałyśmy się spostrzeżeniami oraz przeżywanymi emocjami podczas lektury ,,Macochy”

A już jutro swoją premierę ma najnowsza powieść autorki ,,Nie mówiąc nikomu”. Spodziewałam się, że czeka mnie stracie z trudnymi tematami. Nie sądziłam jednak, że wręcz uderzą w bezpośrednio we mnie.

Historia Laury i Maksymiliana idealnie obrazuje wiele par z wieloletnim stażem. Jak często spotykamy na pokaz szczęśliwych ludzi, a prawda okazuje się zupełnie inna. Lubimy tworzyć perfekcyjny obraz rodziny, żyjącej w miłości. Jednak często kiedy opadają maski, mamy do czynienia z zagubionymi i bardzo samotnymi osobami... Tak właśnie jest w życiu głównych bohaterów. Oboje chcą czegoś więcej, stanęli pod ścianą i szukają drogi do szczęścia, często bezskutecznie, po omacku.

Autorka niesamowicie, wykreowała bohaterów. Do bólu prawdziwi, a ich problemy są znane każdemu z nas. Samotność, poczucie nierozumienia, dążenie do chorego perfekcjonizmu to najgorsze bolączki naszych czasów, jak często na siłę potrafimy się unieszczęśliwić to wiemy sami doskonale.

Emocji nie brakuje i tematów do przemyślenia również. To nie jest łatwa historia ale zostawia z poczuciem nadziei. Nigdy nie jest za późno, aby zmienić swoje życie. Zmian jednak trzeba zacząć od siebie.

Świetna książka! Śmiało to napiszę, najlepsza powieść autorki jaką przeczytałam. Wszystko do siebie pasuje jak w zegarku. Dojrzała, życiowa z nutą nostalgii i goryczy. Dopracowana do ostatniej kropki. Pełna emocji z morałem, który rozgrzewa serce. 

Polecam!!!!




Informacje o książce:
Autor: Danuta Awolusi
Data ukazania: 2021.02.23
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania:2021
Oprawa:miękka
Liczba stron:552

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  Autorce: Danucie Awolusi



4 komentarze:

  1. Z niecierpliwością czekam na twój egzemplarz tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę ją przeczytać. Zapisuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, mogę życzyć wspaniałych literackich przeżyć.

      Usuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger