środa, listopada 11, 2020

322. [PRZEDPREMIEROWO] ÉRIC-EMMANUEL SCHMITT - KSIĘGA O NIEWIDZIALNYM

Zapewne wielu z Was na pewnym etapie swojego życia było pełnym żalu i miało wiele pretensji do Tego na górze. Przeprowadziliście wiele kłótni z samym z sobą. Pełni wyrzutów i uczucia niesprawiedliwości życia, staraliście się zrozumieć, czemu akurat wasza egzystencja tak wygląda.

Nagle pojawia się ktoś, kto stara się pomóc nas pojąć prawdę o swoim losie i pogodzić się z nim.


ÉRIC-EMMANUEL SCHMITT - KSIĘGA O NIEWIDZIALNYM
PREMIERA: 12.11.2020



Fabuła:

„Księga o Niewidzialnym” to zbiór najpiękniejszych opowieści Érica-Emmanuela Schmitta, który z niezrównaną wrażliwością pisze o nadziei, miłości i śmierci.
Na kartach książki znalazły się najsłynniejsze dzieła pisarza, który swoją twórczością zdołał poruszyć miliony serc na całym świecie: „Oskar i pani Róża”, „Pan Ibrahim i kwiaty Koranu”, „Dziecko Noego”, „Zapasy z życiem” oraz buddyjska baśń „Milarepa”.
Historie te dotykają najczulszych strun ludzkiej wrażliwości i przypominają o prawdziwym sensie życia – Niewidzialnym, lecz możliwym do odkrycia.

źródło opisu: https://www.znak.com.pl/



Moja opinia:

Książki francuskiego pisarza Érica – Emmanuela Schmitt do tej pory były dla mnie nieznane, aż do czasu, kiedy poznałam powieść ,,Kobieta w lustrze”. Dawno temu także polecało mi kilka osób twórczość autora ale nie czułam potrzeby jej czytania. Pamiętam jedną z rozmów, gdzie znajoma pełna zachwytów opowiadała o ,,Małe zbrodnie małżeńskie”. Jednak cieszę się, że dopiero teraz sięgnęłam po książki autora. Trochę już przeżyłam, poznałam się na ludziach wielokrotnie zawodząc się na nich. Na przestrzeni lat, po prostu się zmieniłam, co pozwoliło na odpowiednie przeżywanie lektury. Kiedy przeczytałabym je mając naście lat, zapewne nie zrozumiałabym ich tak jak teraz.

Książka ,,Księga o Niewidzialnym” to zbiór pięciu najbardziej znanych dzieł pisarza, znajdziecie tam takie tytuły jak: Oskar i pani Róża”, „Pan Ibrahim i kwiaty Koranu”, „Dziecko Noego”, „Zapasy z życiem”, czy baśń „Milarepa”.

Jestem oczarowana stylem autora, to niesamowite ile współczesny pisarz ma w sobie wrażliwości i życiowej mądrości. Tytułowym Niewidzialnym jest Bóg pokazany z perspektywy różnych religii. Bohaterowie próbują odnaleźć sens swojego życia. Często opuszczeni przez najbliższych, pełni żalu w sercu oraz rozgoryczenia, które kierują do Tego na górze. Jednak zawsze na ich drodze stawał ktoś, kto starał się być drogowskazem i pomóc zrozumieć otaczający świat.

Książka ,,Księga o Niewidzialnym” jest pełna symboliki i wartościowych przemyśleń o życiu. Skłaniająca do refleksji, wzbudza wiele emocji, które pozostają wzburzone jeszcze długo po zakończonej lekturze. Jak wspomniałam powyżej, cieszę się, że właśnie teraz poznałam twórczość autora, którą mogę polecać z zachwytem jak moi znajomi przed laty.



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
ÉRIC-EMMANUEL SCHMITT
Księga o Niewidzialnym
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania:2020
Oprawa:twarda
Liczba stron:368

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

1 komentarz:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger