środa, marca 25, 2020

273. [PREMIEROWO] KAROLINA MACIOS - CZARNE MORZE

Kiedy tracimy kontrolę nad swoim myślami, wspomnieniami, stajemy się łatwym celem do ataku. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, że ktoś ukrywając swoje mroczne sekrety, wykorzysta nas w okrutny sposób. 

KAROLINA MACIOS - CZARNE MORZE
PREMIERA: 25.03.2020


Fabuła:
Joanna od dziecka ma niezwykły dar. Dar, który bywa również przekleństwem. Dotyk innych ludzi powoduje, że widzi ich najgłębiej skrywane wspomnienia, odczuwa to, co woleliby ukryć przed światem.
Podczas rodzinnego spaceru po gdyńskim klifie dzieje się coś, co powoduje, że Joanna z mężem postanawiają szybko wrócić do domu, do Wrocławia. W drodze powrotnej ulegają wypadkowi samochodowemu. Joanna budzi się w szpitalu z diagnozą: wstrząśnienie mózgu i związane z nim zaniki pamięci. W domu nie zastaje pięcioletniej córki. Dziecko jest podobno u teściów, czemu przeczą pozostawione w pokoju Mileny rzeczy. Joanna traci kontakt z rzeczywistością –wspomnienia z odległej przeszłości mieszają się z wydarzeniami ostatnich dni – i rozpaczliwie próbuje wypełnić luki w pamięci, a przede wszystkim odzyskać dziecko.

źródło opisu: materiały wydawnictwa


Moja opinia:
Karolina Macios jest pisarką, redaktorką, felietonistką. Książka ,,Czarne morze" to pierwszy z jej serii thrillerów psychologicznych, który dziś ma swoją premierę. Czy warto ją przeczytać? 
Jeśli lubicie skomplikowane historie z panującą duszną atmosferą oraz zaskakującym finałem, to książka jest jak najbardziej dla Was.  
Mimo wątku o dziwnych zdolnościach głównej bohaterki Joanny, historię stworzoną przez autorkę , czytało mi się naprawdę dobrze. Od samego początku, czułam, dziwne napięcie, że lada chwila wydarzy się, coś co mnie zaskoczy. Strach, niepokój oraz niepewność głównej bohaterki oddziaływał na mój nastrój, co pozwoliło mi bardziej wkręcić się świat przedstawiony.
Autorka umiejętnie operuję stopniem napięcia, potrafi zaintrygować do tego stopnia, że nie można się oderwać od lektury.  Mrok całej historii, doszczętnie pochłania naszą świadomość, skutecznie odciągając nasze myśli od prawdziwego życia.
,,Czarne morze" to dobry, intrygujący, a zarazem specyficzny thriller psychologiczny. Robi w naszym umyśle niemałe zamieszanie. Pozostawia z myślą, że czasami nie zdajemy sprawy jak najbliżsi wykorzystują nasze słabości.
Szukacie mocniejszych wrażeń na wieczór i lubicie zostać z gonitwą myśli po przeczytaniu książki, to ,,Czarne morze" jest dla Was!


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Karolina Macios
Czarne morze
Wydawnictwo: Wielka Litera
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:304

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

2 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki i mam nadzieję ,że uda mi się ją zdobyć. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz dostęp do LEGIMI to już tam jest pobrania i czytania. :)

      Usuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger