poniedziałek, marca 02, 2020

266. EDYTA ŚWIĘTEK - CIEŃ ZBRODNI

Popełniony czyn pod wpływem chwili, nieuwagi może spowodować poważne konsekwencje na dalsze życie. Wyrzuty sumienia mogą towarzyszyć codziennie ale wyjawienie prawdy może rzucić cień na wszystko... 

EDYTA ŚWIĘTEK - CIEŃ ZBRODNI
PREMIERA: 11.02.2020
TOM III - GRZECHY MŁODOŚCI


Fabuła:
Dla rodziny Trzeciaków nadciągają trudne czasy. Pogłębiający się kryzys sprawia, że Justyna ledwo wiąże koniec z końcem. Gnębiony wyrzutami sumienia Tymoteusz usiłuje ją wspierać, niestety sam doświadcza prawdziwej tragedii. Czy nad Tymoteuszem zawisła klątwa, która zrujnuje mu życie? Wojciech Kost podejmuje decyzję o opuszczeniu żony. Niespodziewanie Helena otrzymuje paczkę oraz list z zagranicy od tajemniczego nadawcy. Jak poradzą sobie Trzeciakowie w okresie stanu wojennego? Czy małżeństwo Kostów przetrwa próbę?
źródło opisu: https://replika.eu/tytul/cien-zbrodni-grzechy-mlodosci/



Moja opinia:
Każdy z nas ma swoją ulubioną, książkową serię, na którą kontynuacje czeka niecierpliwie.  Dla mnie to ,,Grzechy młodości", rodzinę Trzeciaków miałam okazję poznać w tamtym roku i przyznaje, że mocno przywiązałam się do bohaterów.
Po raz trzeci wracamy do Bydgoszczy, czas akcji książki rozgrywa się w latach osiemdziesiątych. Możliwość podróży w czasie, jest dla mnie jednym z atutów całej serii. Ponownie autorka nie oszczędza bohaterów, muszą się mierzyć z poważnymi, komplikacjami.
,,Cień zbrodni" to powieść życiowa, pełna smutnych wydarzeń  ale także pokazująca siłę rodziny. Jeśli ma ona mocne fundamenty, nic nie jest jej w stanie zaszkodzić. Oczywiście nie brakuje momentów, kiedy uśmiech sam pojawia się na twarzy. Czytanie było samą przyjemnością. Akcja ani na chwilę nie zwalnia. Pojawia się  wręcz myśl, że coś za chwilę się wydarzy. Niestety nie zawsze dobrego.
 Autorka Edyta Świętek stworzyła bohaterów, których można polubić ale także tych co powodują w nas liczne frustracje. Przykładem jest Tymoteusz, który od pierwszej części działa mi na nerwy. Mam wrażenie, że w poprzednim życiu był kotem, bo ciągle po różnych, życiowych turbulencjach spada na przysłowiowe cztery łapy. Natomiast do grona ulubionych bohaterek należą Justyna oraz Agata, które są odmienne niczym woda i ogień. Jednak obie zagubione, poszukują szczęścia. Niestety nie zawsze im to wychodzi. 
,,Cień zbrodni" jak w przypadku poprzednich części kończy się w takim momencie, że ma się ochotę sięgnąć po kontynuację. W serii zostaną wydane jeszcze dwie części, co ogromnie mnie to cieszy. W tym momencie byłoby mi przykro żegnać się z bohaterami. Natomiast myśl, że jeszcze się spotkamy, wprawia mnie w dobry nastrój.
Jeśli lubicie powieści wielopokoleniowe, akcję toczącą się w czasach, o których tylko słyszeliście z opowieści to seria jest dla Was. Polecam czytać od pierwszej części.



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Edyta Świętek
Cień zbrodni
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:478

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




4 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger