niedziela, stycznia 19, 2020

256. HARLAN COBEN - O KROK ZA DALEKO

Jak wiele jesteśmy w stanie zrobić, aby ocalić swoje dziecko? Narastająca frustracja połączona z determinacją sprawia, że dokonujemy czasami błędnych wyborów, a na dodatek przysłania nam prawdę, która czasami jest na wyciągnięcie ręki. 

HARLAN COBEN - O KROK ZA DALEKO
PREMIERA 15.01.2020 




Fabuła:
Simon Greene żyje na krawędzi obłędu. Od miesięcy szuka swojej córki, Paige. Kiedy wreszcie trafia na jej ślad – namierza ją w Central Parku, gdzie ćpuni grają dla pieniędzy przy pomniku Lennona – na jego drodze staje Aaron, człowiek, przez którego uciekła. A Paige znowu znika.
Tym razem jednak Simon nie zamierza odpuścić – za wszelką cenę chce sprowadzić córkę do domu. Ale sytuacja się komplikuje…
W mieszkaniu, w którym koczowała dziewczyna, zostają znalezione zwłoki Aarona. A kiedy żona Simona, do której ktoś strzelał, walczy o życie, on musi zadać sobie pytanie – w co wplątała się ich córka? I czy to ona zabiła?
Aby znaleźć odpowiedź, Simon posunie się nawet… o krok za daleko.

źródło opisu: https://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazki/o-krok-za-daleko/


Moja opinia:
Fanką twórczości Cobena jestem od lat. Moja sympatia, ani na moment nie osłabła. Zdarzały się książki, które przeczytałam nie były zbytnio spektakularne, jednak częściej zdarzały się takie, które na długo zapadły w mojej pamięci. Jak było w przypadku najnowszego thrillera ,,O krok za daleko"?  
Coben doskonale wie, jak namieszać czytelnikowi w głowie. Sprawy oczywiste stają się tak zagmatwane, że nie wiadomo od czego zacząć.  Autor  wyrwa swoich bohaterów ze spokojnej rzeczywistości i rzuca w  wir intryg, tajemnic i krwawych morderstw. Budowane stopniowo napięcie, nagłe zwroty akcji sprawiają, że ciężko oderwać się od lektury. 
Za każdym razem przerabiam ten sam scenariusz, nie mogę się doczekać nowej książki Cobena, powtarzam sobie z milion razy, że będę dawkować sobie przyjemności, a kończy się na tym, że przeczytam ją jednym tchem, zapominając o całym świecie. 
Harlan Coben to mój literacki pewniak, jeśli chodzi o mocniejsze wrażenia. Nikt tak jak on nie potrafi mnie zaskoczyć oraz zafundować spory mętlik w głowie. Ktoś, może stwierdzić, że już nic nowego nie wymyśli, że jego styl jest oklepany i przewidywalny. Nie znam drugiego, takiego autora, który wydał tyle thrillerów, a w dalszym ciągu, tak dobrze się czyta to co stworzył. 
,,O krok za daleko" to historia w której nic nie jest oczywiste, mieszanka ludzkiego obłędu, fanatyzmu z miłością do rodziny i walki o nią. Nie brakuje brudnych sekretów, które zmieniają życie bohaterów po ich wyjawieniu. Kawał dobrej, intrygującej oraz wciągającej książki od pierwszych stron.


Moja ocena:
8/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Harlan Coben
O krok za daleko
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:15.01.2020
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:448

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

6 komentarzy:

  1. Właśnie jestem w trakcie czytania tej książki. Recenzja już jutro na moim blogu, ale już teraz mogę zdradzić, że naprawdę mi się podoba. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że Ci się podobała. :) Dobrej niedzieli.

      Usuń
  2. Skoro tak wysoko ja oceniasz to musi być warta uwagi. Z chęcią przeczytam ja.
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Cobena od lat wzbudzają we mnie czytelniczy zachwyt. Lubię jego styl pisania i sposób kreowania bohaterów. Duet Mayron i Win jest moim jednym z ulubionych. Mam nadzieję, że jeszcze powrócą. :)Pozdrawiam.

      Usuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger