sobota, listopada 09, 2019

239. EDYTA ŚWIĘTEK - ECHA NIEWIERNOŚCI

Czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo ranimy najbliższe nam osoby. Niekiedy zdajemy sobie sprawę, że zmarnowaliśmy swoje życie. Jednak nigdy nie jest za późno na naprawę błędów i rozpoczęcia wszystkiego na nowo.

EDYTA ŚWIĘTEK - ECHA NIEWIERNOŚCI
PREMIERA: 29.10.2019
TOM II - GRZECHY MŁODOŚCI


Fabuła:
"Echa niewierności" to kolejny tom cyklu "Grzechy młodości" autorstwa Edyty Świętek.
Autorka zaprasza w podróż do Bydgoszczy lat siedemdziesiątych. Ukazuje w niej codzienne radości i smutki, problemy wychowawcze i uroki rodzicielstwa oraz inne sprawy przeciętnej polskiej rodziny, które splatają się z realiami życia w minionej epoce.
W trakcie nieudanej próby samobójczej Elżbieta traci dziecko. Jej mąż Tymek odczuwa z tego powodu niewielkie skrupuły…
źródło opisu: https://replika.eu/



Moja opinia:
Pierwszy tom cyklu ,,Grzechy młodości" zakończył się w taki sposób, że miałam ochotę sięgnąć po kolejną część. Jednak musiałam uzbroić się w cierpliwość. Na szczęście autorka nie zrobiła tego, czego się obawiałam. Czekałam na ten moment, aby znowu cofnąć się w czasie do lat '70. Czasy PRL-u były trudnym okresem dla całego polskiego, społeczeństwa. Żywność na kartki, wysokie ceny za produkty codziennego użytku. Aresztowania i prześladowania przez milicję. Los kobiet także nie należał do najłatwiejszych, ciągle musiały udowadniać swoją wartość.
Największe emocje w trakcie lektury wzbudziła we mnie historia Elżbiety i Tymka. Brak wsparcia, szacunku i docenienia doprowadziło do fatalnych skutków. 
Autorka stworzyła, plejadę ciekawych bohaterów, których możemy poznać w różnych sytuacjach życiowych. Lubię także sposób w jaki Pani Edyta tworzy świat przedstawiony, słowami potrafi malować w mojej głowie obrazy. Jako czytelnik mam wrażenie, że na moment przenoszę się w inną i nieznaną dla mnie rzeczywistość.
,,Echa niewierności" to powieść obyczajowa z pełną gamą emocji. Poruszająca wiele ważnych, życiowych aspektów. Ukazuje nam, że nasze decyzje zawsze mają wpływ na losy innych otaczających nas ludzi. Czasami jeden błąd, może przekreślić wszystko co budowaliśmy latami.
Oczywiście po raz drugi, docierając do zakończenia już nie mogę się doczekać co wydarzy się w trzecim tomie. Ponownie chce się udać w podróż w czasie i poznać dalsze losy swoich ulubieńców. 

Warto poznać cykl książek ,,Grzechy młodości" to wartościowe, życiowe powieści, zwracające naszą uwagę na sprawy o których często zapominamy w gonitwie dnia codziennego.

Moja ocena:
7/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Edyta Świętek
Echa niewierności
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:413

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger