środa, września 18, 2019

221. [PREMIEROWO] STEFANIE STAHL- ODKRYJ SWOJE WEWNĘTRZNE DZIECKO

Stajesz przed lustrem, patrzysz na siebie parę sekund. Uciekasz wzrokiem...
Czasami ciężko spoglądać na siebie krytycznym okiem. W trakcie zabieganego dnia, nie mamy czasu, ani chęci zajrzeć w głąb siebie. A może te parę cennych minut pozwoliłoby nam zrozumieć, co jest źródłem naszej frustracji, a co daje nam prawdziwe szczęście.

PREMIERA 18.09.2019
STEFANIE STAHL- ODKRYJ SWOJE WEWNĘTRZNE DZIECKO





Fabuła:
Kolejna kłótnia, której powodu nie pamiętasz? Coś cię jednak rozzłościło. Brak zrozumienia z drugiej strony? Ogarnia cię bezsilność, bo nie wiesz, jak wytłumaczyć to, co czujesz? Zamiast zastanawiać się, co znowu poszło nie tak, skup się na sobie i znajdź powody złych emocji. Za twoje uczucia odpowiedzialne są Dziecko Cienia i Dziecko Słońca. Towarzyszą ci od dzieciństwa i mają wiele do powiedzenia, szczególnie teraz. Ważne, aby nie tylko nauczyć się ich słuchać, ale by one dogadały się ze sobą – a każde z nich jest tak samo ważne. Jak to zrobić?
źródło opisu: Wydawca


" Kto nie ma oparcia w samym sobie, nie znajdzie go też w świecie zewnętrznym"
Moja opinia:
Kiedyś marzyłam o tym, aby zostać psychologiem. Chciałam nieść pomóc ludziom, nauczyć się z nimi odpowiednio rozmawiać. Także nie mogłam, przejść obojętnie obok dzisiejszej premiery, która została ogłoszona światowym bestsellerem. Mowa o ,,Odkryj swoje wewnętrzne dziecko"
Stefanie Stahl to niemiecka psycholożka oraz terapeutka. W sposób zrozumiały i posługując się opisami, czy przykładami  z życia, chcę nam przybliżyć, że w każdym z nas drzemie Dziecko Cienia oraz Dziecko Słońca. Odpowiadają one za nasze uczucia i wpływają na zachowania oraz charakter. Za ich ,,wygląd" odpowiedzialni są nasi rodzice, przebieg wczesnego dzieciństwa, najczęściej przeżywane emocje.
Autorka chcę nam wskazać drogę jak zachować harmonię i doprowadzić do wspólnej współpracy Dziecko Cienia oraz Dziecko Słońca, co pozwoli nam na polubienie samego siebie, oraz doprowadzi do akceptacji własnego życia.
,,Odkryj wewnętrzne dziecko" była ciekawą lekturą, która pozwoliła na moment skupić się tylko na sobie. Był to mój czas, gdzie mogłam zajrzeć w głąb siebie. 
Autorka skraca dystans między twórcą, a czytelnikiem zwracając się do nas na ,,ty", działa to pozytywnie na odbiór, ponieważ odnosi się wrażenie, że słowa są kierowane są tylko do nas.
W książce, znajdziemy kilka ćwiczeń, także mamy możliwość wykorzystania nowo nabytej wiedzy w praktyce.
,,Odkryj wewnętrzne dziecko" polecam, każdemu, kto chcę nauczyć się poznać i zrozumieć siebie.


Moja ocena:
8/10


Informacje o książce:
Autor: STEFANIE STAHL
Data ukazania: 2019.09.18
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:304


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:


3 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger