środa, września 11, 2019

220. EDYTA ŚWIĘTEK - RZEKA KŁAMSTW

Nie ma ludzi idealnych, każdy z nas popełnia błędy. Zdarza się nam kłamać, oszukiwać. Jednak czasem, czynimy to nieświadomie lub chcąc chronić innych. Gorzej kiedy robimy to w pełni świadomi, nie zastanawiając się nad konsekwencjami sowich czynów.

EDYTA ŚWIĘTEK - RZEKA KŁAMSTW
PREMIERA: 20.08.2019
TOM I - GRZECHY MŁODOŚCI


Fabuła:
,,Rzeka kłamstw" to najnowsza powieść Edyty Świętek, otwierająca cykl ,,Grzechy młodości".
Autorka zaprasza w podróż do Bydgoszczy lat siedemdziesiątych. Ukazuje w niej codzienne radości i smutki, problemy wychowawcze i uroki rodzicielstwa oraz inne sprawy przeciętnej polskiej rodziny, które splatają się z realiami życia w minionej epoce.
Franciszka i Leon Trzeciakowie mają za sobą konfiskatę gospodarstwa rolnego oraz trudy okupacji. W powojennej rzeczywistości żyją z dnia na dzień, skupiając się na problemach licznej rodziny.

źródło opisu: https://replika.eu/



Moja opinia:
Twórczość autorki Edyty Świętek jest już mi doskonale znana. Cykl ,,Nowe czasy" porwał mnie w inny świat, sprawiając, że z lektury czerpałam ogromną przyjemność. Miałam nadzieję, że i tym razem będzie tak samo. ,,Rzeka kłamstw" rozpoczyna nowy cykl ,,Grzechy młodości", przenosimy się w powojenny czas do Bydgoszczy, gdzie ludzie starali się budować swoje życie. Każdy pragnął spokoju, wolności, nowego ustroju i godnego bytu. 
,,Rzeka kłamstw" to klimatyczna opowieść o życiu pełnym rozczarowania, bólu ale także marzeń i gorących porywach serca. Uwielbiam powieści, które zabierają mnie w świat, który jest dla mnie nieznany. Autorka moim zdaniem, świetnie stworzyła klimat tamtych lat. W mojej głowie przewijały się liczne obrazy. Cała plejada bohaterów, którzy denerwują, zadziwiają, momentami wzbudzają współczucie. 
Autorka ukazuje skomplikowane rodzinne relacje. Między bohaterami pojawia się cała masa wydarzeń od zdrad, prześladowania po miłość, która nie odnalazła zrozumienia wśród innych.
,,Rzeka kłamstw" wzbudza wiele emocji negatywnych oraz pozytywnych. Nie można się od niej oderwać. Autorka tak kieruje historią, że ja jako czytelnik, chciałam wiedzieć co będzie dalej, rozbudzała moją ciekawość do granic możliwości. Zakończenie z jednej strony mnie zaskoczyło oraz wstrząsnęło. Jednak po chwili zdałam sobie sprawę, że tak to musiało się skończyć. Każdy z nas potrzebuję wsparcia, szacunku, docenienia, bez tego czujemy się bezwartościowi. 
,,Rzeka kłamstw" to idealna lektura na zbliżające się  jesienne wieczory. To słodko-gorzka powieść o życiu i ludziach, gdzie każdy skrywa jakiś sekret, popełnia błędy. Jednak wszystkich łączy jedno, pragną być szczęśliwi.
Polecam.

Moja ocena:
8/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Edyta Świętek
Rzeka Kłamstw
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:432

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




2 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger