sobota, sierpnia 31, 2019

219. [PRZEDPREMIEROWO] JOANNA GAWRYCH - SKRZYPCZAK - OBEJMIE WSZYSTKO PAMIĘĆ [PATRONAT MEDIALNY]

Przeszłość nigdy nie da o sobie zapomnieć. Prędzej, czy później będzie chciała, aby wszyscy poznali prawdę i często staramy się ukryć ją w najgłębszych zakamarkach naszego serca. Ona upomina się o swoje, zmieniając panujący porządek.

PREMIERA 04.09.2019
JOANNA GAWRYCH - SKRZYPCZAK - OBEJMIE WSZYSTKO PAMIĘĆ
CYKL: KSIĘŻYC JEST KOBIETĄ
PATRONAT MEDIALNY





Fabuła:
Życie w Miętach upływa w atmosferze pełnej spokoju – Anna odnalazła szczęście u boku Łukasza, razem wychowują syna, a prowadzony przez nich pensjonat cieszy się popularnością. Aśka układa sobie życie we Włoszech wraz z ukochanym. Jednak przeszłość nie daje o sobie zapomnieć i powraca w najmniej spodziewanym momencie.
Łukasz postanawia otworzyć galerię upamiętniającą przedwojenną historię dworku. Poszukiwania śladów dawnych mieszkańców podejmie się Wiktoria – antykwariuszka, wraz z pomocą Charlesa – brytyjskiego biznesmena i właściciela kolekcji obrazów. Czy spotkanie tej dwójki coś zmieni? Jakie tajemnice kryją w sobie dawne zdjęcia odnalezione przez przypadek i kim jest adresat anonimowych listów, które od niedawna otrzymują mieszkańcy Mięt? Czy niespodziewany powrót przyjaciółki Anny z Włoch oznacza, że po raz kolejny źle ulokowała uczucia? A może przewrotny los szykuje dla niej niespodziankę?

źródło opisu: http://czwartastrona.pl/


Moja opinia:
Kto czasami, czyta moje opinie, zauważył, że z ogromną przyjemnością zaczytuje się w powieściach obyczajowych, gdzie teraźniejszość miesza się z przeszłością. Natomiast kiedy akcja toczy się w czasach wojny, ma ona dla mnie ogromną wartość. Nawet jeśli to tylko fikcja literacka. 
Jakiś czas temu otrzymałam propozycję objęcia patronatem medialnym książkę ,,Obejmie wszystko pamięć" autorstwa Joanny Gawrych - Skrzypczak. Wcześniej nie znałam twórczości pisarki, a książka była już trzecią częścią z serii. Za nim podjęłam decyzję, chciałam poznać wcześniejsze dwie części. Nie wiem dlaczego, te książki wcześniej nie wpadły w moje ręce. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona, a później im bardziej zagłębiałam się w lekturę, tym mocniej mnie ona oczarowała. Na kilka godzin świat się nie liczył, byłam tylko ja i moje wyobrażenie świata z książki. Dwie części podobały mi się równie mocno, jednak trzecia jest niczym wisienką na torcie. Ma w sobie wszystko, czego szukam w książkach i co sobie bardzo cenię. 
,,Obejmie wszystko pamięć" to barwna, emocjonująca, wielowątkowa powieść. Skupiająca się na tym, że nasze dotychczasowe postępowanie, ma korzenie gdzieś w przeszłości. Czasami nie zdajmy sobie sprawy, jak nasze losy mogą być poplątane z inną osobą, która do tej pory byłam nam zupełnie obca. Wojna rozdzieliła wiele rodzin, zostawiła trwały ślad w milionach serc, a te blizny są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jedni szukają zemsty, drudzy ukojenia, ale obie grupy mogą wiele namieszać w życiu swoich bliskich. 
Autorka przedstawiła losy wielu bohaterów na początku może się zdawać, że nic i nikt do siebie nie pasuje, aż nagle wszystko się układa w logiczną całość. Czasowe przeskoki między teraźniejszością, a przeszłością nie sprawiały mi żadnego problemu, wręcz powodowały, że książkę się pochłaniało. Raz jesteśmy w malowniczym pensjonacie w Miętach, gdzie Anna i Łukasz starają się wieść w miarę spokojne życie. A za chwilę znajdujemy się w pięknym, dawnym Paryżu. 
Dla mnie książka ,,Obejmie wszystko pamięć" jest ogromnie wartościowa. Cała seria na długo zostanie w mojej pamięci i sercu. Autorka stworzyła świat, gdzie ból, strata i cierpienie miesza się ze szczęściem, miłością i aurą spokoju. Czy tak nie jest też w naszym życiu? 
Gorąco Wam polecam! Piękna, wzruszająca wrześniowa lektura! 
P.S. Przed rozpoczęciem czytania, warto zapoznać się z poprzednimi częściami. 





Moja ocena:
10/10


Informacje o książce:
Autor: Joanna Gawrych-Skrzypczak
Data ukazania: 2019.09.04
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:352


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:



4 komentarze:

  1. Nie moje klimaty, ale bardzo ładna okładka, taka pozytywna, aż by się chciało mieć tę książkę na półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka na żywo prezentuję się fenomenalnie. :)

      Usuń
  2. Mam 2 tomy. Teraz marzę o tym trzecim. Mięty mnie zauroczyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na moją stronę https://www.facebook.com/czytamitu/ ruszyło tam rozdanie , do wygrania egzemplarz książki ,,Obejmie wszystko pamięć". :)

      Usuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger