poniedziałek, czerwca 24, 2019

200. LUCINDA RILEY - SEKRET HELENY

Myślimy, że przeszłość uda się zakopać w zakamarkach naszego serca. Staramy się, aby stare rany na nowo się nie otworzyły. Jednak sekret jest jak Puszka Pandory, kiedy ją otwieramy sieje spustoszenie w naszym życiu...


LUCINDA RILEY - SEKRET HELENY
PREMIERA 05.06.2019



Fabuła:
Dwadzieścia cztery lata temu Helena spędziła magiczne wakacje na Cyprze. Zakochała się wtedy pierwszy raz. Gdy ojciec chrzestny zostawia jej w spadku popadającą w ruinę willę Pandora, Helena powraca na słoneczną wyspę, by wraz z rodziną spędzić tam wakacje.
Idylliczny krajobraz wyspy skrywa jednak gęstą pajęczynę sekretów. Helena za nic nie pozwoli, by dowiedzieli się o nich William i Alex, jej mąż i syn.
Przeżywający udręki dorastania trzynastoletni Alex jest rozdarty pomiędzy potrzebą chronienia ukochanej matki za wszelką cenę, a nieuniknioną koniecznością zmierzenia się z dorosłymi problemami. Jednocześnie rozpaczliwie pragnie się dowiedzieć, kim był jego prawdziwy ojciec…
Przypadkowe spotkanie Heleny z jej ukochanym sprzed lat uruchamia lawinę wypadków, w wyniku których zderzenie teraźniejszości z przeszłością staje się nieuniknione. Helena i jej syn wiedzą, że kiedy Pandora odkryje swoje tajemnice, nic już nie będzie takie jak dawniej...



Moja opinia:
Nie mogłam wybrać sobie lepszej lektury w podróży nad morze jak ,,Sekret Heleny". To moje drugie spotkanie z autorką, które uważam za udane, a wręcz było jeszcze lepsze niż pierwsze.
Klimat książki idealnie wpasował się w mój wakacyjny  nastrój. Akcja dzieje się na Cyprze. Helena po wielu latach wraca w  miejsce gdzie spędziła niezapomniane wakacje i zakochała się. Zamierza spędzić wakacje z bliskimi. Przygotowuje willę na przyjazd gości, którą otrzymała od wuja w spadku Nikt jednak nie spodziewa się jak ogromny ciężar w sercu nosi główna bohaterka.
Głównym motywem książki jest sekret. Historia Heleny uświadamia czytelnikowi, że tajemnice nie wiążą się tylko z naszym życiem. Prawda, która domaga się wyjścia na światło dziennie, może zmienić wszystko, siać spustoszenie jak niebezpieczna fala.
Helena to taki typ literackiej bohaterki, która od razu wzbudziła we mnie sympatię. Kibicowałam jej i momentami miałam ochotę jej pomóc, ale niestety nic nie mogłam zrobić.
,,Sekret Heleny" to książka, która wzbudza morze emocji. Zatracasz się w niej, zapominając o rzeczywistości. Prze jedną małą chwilę, stajesz się świadkiem wydarzeń, które odmieniły losy wielu bohaterom, chcesz im wskazać kierunek, jednak oni i tak Cię nie posłuchają, ponieważ autorka wyznaczyła im wyboistą drogę.
Lucinda Riley stworzyła niezwykłą  powieść obyczajową, pełną pięknych emocji ale także tych trudnych do przeżycia. Sprawiła, że na moment czas stanął w miejscu, rzeczywistość przestała mieć jakiekolwiek znacznie.
Zarezerwujcie kilka godzin dla tej powieści, bo jak już zaczniecie czytać to się od niej nie oderwiecie. 
POLECAM!

Moja ocena:
8,5/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Lucinda Riley
Sekret Heleny
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:05.06.2019
Rok wydania:2019
Oprawa:twarda
Liczba stron:512

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

2 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger