sobota, maja 18, 2019

191. [PRZEDPREMIEROWO] KATHLEEN BARBER - CZY JUŻ ZASNĘŁAŚ

Rodzina powinna nas wspierać, pomagać w trudnych chwilach. W otoczeniu najbliższych  szukamy bezpieczeństwa oraz miłości. Jednak czasem, nie możemy na to liczyć, a z kłopotami zostajemy zupełnie sami. 

KATHLEEN BARBER - CZY JUŻ ZASNĘŁAŚ
PREMIERA: 05.06.2019




Fabuła:
Josie przez ostatnie dziesięć lat próbowała uciec od wydarzeń z przeszłości. Jej ojca zamordowano we własnym domu, matka porzuciła dwie córki, by wstąpić do sekty, a siostra ją zdradziła. Kiedy Josie udało się wreszcie ułożyć życie w Nowym Jorku i znaleźć właściwego faceta, przeszłość powróciła w najgorszy z możliwych sposobów.

Rodzinna tragedia nieoczekiwanie staje się tematem najpopularniejszego internetowego podcastu. Reporterka Poppy Parnell robi oszałamiającą karierę na śledztwie, które sprawia, że sekrety z życia Josie lądują na ekranach smartfonów ludzi w całym kraju. Jej przeszłość, tajemnice i nazwisko stają się hasztagami na Twitterze. Czy da się ocalić przyszłość, jeśli przeszłość stała się najpopularniejszym trendem w social mediach?



Moja opinia:
Motyw rodziny i jej mrocznych tajemnic jest moim ulubionym w thrillerach psychologicznych. Dlatego po takie książki sięgam najczęściej. Opis ,,Czy już zasnęłaś" bardzo mnie zaintrygował, ponieważ fanką ,,Wielkich kłamstewek" i ,,Ostrych przedmiotów" jestem to liczyłam na równie dobrą lekturę i w tym przypadku.  
Książka ,,Czy już zasnęłaś" sporo namieszała w mojej głowie, po zakończeniu miałam  spory mętlik. Do napisania kilku słów, zbierałam się dwa tygodnie. Nie była to zła książka, ponieważ do tej chwili nie mam problemu sobie przypomnieć, o czym była i jakie emocje we mnie wywołała. Jednakże, po zapoznaniu się z opisem, nastawiłam się na zupełnie inną opowieść niż ta, która została przedstawiona. 
Autorka porusza kilka ważnych aspektów. Mianowicie, ukazuje nam jak społeczeństwo łatwo wydaje wyroki, często szykanuje chowając się w czeluściach internetu. Zapomina się, że po drugiej stronie jest człowiek z uczuciami, który musi zmierzyć się z własnym bólem po stracie bliskiej osoby, to także z ohydnymi komentarzami. Autorka również chce zwrócić naszą uwagę, na to, że najczęściej za nasze błędy płaci cała nasza rodzina. 
,,Czy już zasnęłaś" nie jest złą książką, wywołała we mnie mieszane uczucia. Miałam również spory niedosyt, po tak spektakularnym opisie.  Jednak dodatkowo wspomnę, że czyta się ją błyskawicznie, potrafi zaciekawić i zaintrygować, lecz ja liczyłam na coś więcej.


Moja ocena:
6/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Kathleen Barber
Czy już zasnęłaś
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:352

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

2 komentarze:

  1. Z chęcią ją przeczytam, to książka zdecydowanie w moim guście :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się okładka, fabuła eż jest intrygująca :)
    Pozdrawiam.
    Pola
    www.czytamytu.blospot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger