sobota, maja 18, 2019

190. MAGDA STACHULA - OSZUKANA

Czasami staramy się zrobić wszystko, aby uciec od goniących nas konsekwencji. Staramy się żyć normalnie, oszukując samych siebie i myśląc, że przeszłość nas nie dopadnie.
Jednak dzień zapłaty za złe czyny, upomina się o nas szybciej niż przypuszczaliśmy.

MAGDA STACHULA - OSZUKANA
PREMIERA 15.05.19




Fabuła:
Jestem Lena, mam dwadzieścia trzy lata, interesuję się fotografią, mieszkam w uroczej willi nad jeziorem. W wielkim domu, otoczonym lasem, tylko ja, mój chłopak i nasz pies. Jednym wyda się to romantyczne, innym mroczne, nic z powyższych, dla mnie to prostu idealna kryjówka. Musiałam uciekać, musiałam się gdzieś schować, nie chciałam umrzeć. Żyję chwilą, stronię od ludzi, codziennie przekonuję siebie, że moje wcześniejsze życie nie istniało. Tak jest prościej. Gdy się w kółko powtarza kłamstwa, w końcu zaczyna się w nie wierzyć. Ale to tylko część prawdy o mnie. Tak jak Ty mam swoje tajemnice i lęki. Najbardziej boję się, że jeśli przeszłość mnie odnajdzie, zginę! To co mi się przydarzyło, równie dobrze mogło spotkać Ciebie. Uważaj na siebie i pamiętaj, niektórzy ludzie kłamią.


Moja opinia:
Czy dobra passa do wydania intrygujących i dobrych książek, kiedyś się kończy? Zapewne tak, przychodzi taki moment, że autor nie jest już w stanie niczym nowym zaskoczyć czytelnika. Jednak nie dotyczy to Magdy Stachuli, która ukazuje swój talent po raz czwarty.
Kolejny raz porwała mnie w mroczny, tajemniczy świat, gdzie ukazana jest ta gorsza ludzka odsłona. 
Autorka doskonale odnalazła się w gatunku domestic noir. Zawiła fabuła, która trzyma w napięciu od pierwszych stron. Czasowe przeskoki, narracja pierwszoosobowa, przedstawiona przez trzech bohaterów powoduje, że historia Leny wciąga do tego stopnia, że zatracamy się w tym mrocznym świecie. 
Autorka swoim stylem pisania, tak działała na moją wyobraźnię, że czasami się wręcz bałam. Czułam strach i napięcie, a w kulminacyjnych momentach byłam równie przerażona jak główna bohaterka Lena.
Do ostatnich stron nie można pojąć co tak naprawdę się wydarzyło. Liczne zwroty akcji i fałszywe tropy sprawiają, że prawda zamiast się do nas przybliżać, ciągle się oddala. 
Jeśli sięgnięcie po ,,Oszukaną" zarezerwujcie sobie cały wieczór. Nie oderwiecie się od niej ani na chwilę. Zawiła fabuła, mylące tropy i to napięcie spowoduje, że wręcz uzależnicie się od tej historii.
Polecam!

Moja ocena:
8,5/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Magda Stachula
Oszukana
Wydawnictwo: Edipresse
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:368


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




2 komentarze:

  1. Bardzo mnie zaciekawiła ta książka, a twoja opinia jeszcze bardziej mnie zachęciła. To tego ta intrygująca okładka ♥
    Pozdrawiam.
    Pola
    www.czytamytu.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na swój egzemplarz tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger