środa, lutego 20, 2019

165. ZBIÓR OPOWIADAŃ - ZAKOCHANE TRÓJMIASTO

Oddam Ci serce... Oddam Ci duszę...  Oddam każdy oddech...
Stan zakochania jest piękny. Kiedy nasze uczucie jest odwzajemnione, jesteśmy w stanie góry przenosić. 
A jeszcze kiedy nasze zakochanie pojawia się wśród szumu fal morza, czego chcieć więcej od życia.

ANTOLOGIA - ZAKOCHANE TRÓJMIASTO



Fabuła:
To właśnie w okolicach Trójmiasta (a czasem też z jego pomocą) odmieni się los bohaterów opowiadań z tego zbioru: zbuntowanej pary outsiderów po przejściach, samotnego autora powieści romantycznych, młodego mężczyzny zafascynowanego tajemniczą dziewczyną ze swoich snów czy perfekcjonistki, której życie w jednej chwili wymyka się spod kontroli. Nieważne, czy szukają miłości, czy przed nią uciekają – wszyscy w końcu znajdą tu coś, co stanie się początkiem nowego rozdziału w ich życiu. Bo jak się zakochać, to tylko nad morzem!



Moja opinia:
Po raz drugi dałam się skusić na zbiór opowiadań. Lepszego sposobu na poznanie się z nowymi autorami, chyba nie ma. Tym razem mamy dziesięciu pisarzy, gdzie każdy z nich ukazał miłość na swój sposób. Daniel Koziarski, Małgorzata Warda, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Jolanta Kosowska, Nina Reichter, Adrian Bednarek, Anna Kasiuk, K.N. Haner, Augusta Docher, Anna Szafrańska to dziesiątka przeróżnych talentów i sposobu kreowania literackiego świata. Większość twórców jest mi znana, więc miałam pewne oczekiwania wobec nich.
Opowiadanie Augusty Docher podobało mi się niezwykle. Poruszyło moje serce do granic możliwości. Z bohaterką wykreowaną przez autorkę  zżyłam się najbardziej. Szkoda, że te kilkanaście stron tak szybko się skończyły.
Najbardziej mnie zastanawiało, co autor krwawych thrillerów robi wśród  piszących o uczuciach na co dzień. Nie znałam twórczości Pana Adriana Bednarka, jednak to jego opowiadanie dodało największej pikanterii całej książce. Zaczęło się niewinnie, autor sprytnie uśpił moją czujność i nagle wydarzyło się coś, po czym długo się  nie mogłam pozbierać. I właśnie to opowiadanie, najmocniej wyryło mi się w pamięci. 
,,Zakochane Trójmiasto" to antologia, która przedstawia dziesięć różnych spojrzeń na miłość. Uświadamia nas, że może ona przyjść w najmniej oczekiwanym momencie, być zakazaną lub nieosiągalną. Dającą szczęście ale także, wiele łez... 
Jeśli poszukujecie powieści, która rozpali Wasze serce to ,,Zakochane Trójmiasto" jest dla Was. Nadmorski klimat czaruje i nadaje intensywności całej książce.
Polecam!

Moja ocena:
8/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Różni autorzy
Zakochane Trójmiasto
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania:2019
Oprawa:broszurowa
Liczba stron:394

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:


4 komentarze:

  1. Nigdy nie czytałam zbioru opowiadań, wiec nie wiem czy to dla mnie :)
    Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będziesz wiedzieć, póki nie sprawdzisz. Tak było ze mną;)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo chętnie sięgnę po ten zbiór opowiadań, aby dawkować go sobie pomiędzy bardziej wymagającą lektura. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. W ostatnim czasie przekonałam się do takiej krótkiej formy i całkiem przyjemnie czyta mi się antologie 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger