piątek, grudnia 07, 2018

147. LUCINDA RILEY - DRZEWO ANIOŁA

Będąc na początku swojej dorosłości, mamy marzenia, plany, swoje cenne ambicje, aby być kimś naprawdę wyjątkowym dla świata. Chcemy wielkiej kariery, czasem sławy. Jednak życie szybko dokonuje weryfikacji i nagle dzieje się coś co sprawia, że wszystko się zmienia...

LUCINDA RILEY - DRZEWO ANIOŁA
PREMIERA 14.11.2018


Fabuła:
Greta po 30 latach wraca  do Marchmont Hall. Urokliwa  wiejska posiadłość położona na wzgórzach Walii. Tragiczny wypadek spowodował u niej amnezję. Utraciła 20 ostatnich lat wspomnień. Pewnego dnia, spacerując w lesie, trafia na tajemniczy grób. Gdy odczytuje stary napis, okazuje się, że pochowano w nim małego chłopca. 
Dramatyczne odkrycie uruchomi lawinę zdarzeń, które doprowadzą Gretę do dawno zapomnianych, szokujących faktów. Greta na nowo pozna historię Cheski, swojej córki, która w wieku zaledwie czterech lat została gwiazdą kina. Jaką cenę przyszło jej zapłacić za przedwczesną sławę? Greta dowie się, że za anielską twarzą nie zawsze kryje się cudowny charakter.



Moja opinia:
Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. Zastanawiałam się, czy jeszcze coś mnie literacko zaskoczy. I o to jest, cudowna oraz poruszająca serce książka o losach trzech kobiet,  ich historie, sprawiły, że byłam ja i książka. Świat przedstawiony pochłonął mnie całkowicie. Powieść czyta się  niesamowicie szybko, ale z drugiej strony odczuwasz żal, że za moment dojdziesz do ostatniej kropki i coś się już zakończy. Polecam dawkować sobie lekturę, bo mimo przerw ciągle o niej myślisz i jak najszybciej chcesz wrócić do poznania dalszych losów bohaterek. 
Styl autorki mnie oczarował od pierwszych stron. Prowadzi czytelnika przez niezwykły świat, wręcz z brutalnością ukazuje jaką cenę płacimy za chwilę zapomnienia, naiwność, czy sławę.
,,Drzewo anioła" to niesamowicie emocjonalna książka. Łzy przeplatają się z uśmiechem. Moje serce nie raz zostało złamane w trakcie lektury. Przywiązałam się do Grety, Cheski, Avi przez to, że autorka stworzyła piękne bohaterki, które miały ogromne marzenia ale na ich życiorysach pojawiła się wielka rysa. Ich losy dają do myślenia, wzbudzają w czytelniku pewne refleksje na temat życia. 
Piękna, świąteczna okładka sugerowałaby, że będzie to cukierkowa opowiastka, jedna z wielu dostępnych na rynku czytelniczym. Nic bardziej mylnego. Ta piękna okładka, skrywa w sobie jeszcze piękniejsze i wartościowe wnętrze. Dajcie się porwać w niezwykły powojenny świat. Popełniajcie błędy razem z kobietami, które pokazały swoją siłę ale i kruchość wobec życia. 
,,Drzewo anioła" to propozycja idealna na świąteczny prezent. To cudowna powieść obyczajowa, która skrywa w sobie wulkan ogromnych i prawdziwych emocji.
Polecam z całego serca, książka wpisuje się w mój osobisty top siedem najlepszych książek roku 2018!!

Moja ocena:
10/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Lucinda Riley
Drzewo anioła
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:14.11.2018
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:524

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger