sobota, grudnia 01, 2018

146. MAGDALENA KORDEL - PEJZAŻ Z ANIOŁEM (świąteczna propozycja)

Kiedy inni nie mogą się doczekać pierwszej gwiazdki. Momentu kiedy zasiądą rodzinnie do stołu. Zjedzą pyszną kolacje, obdarują się prezentami. To gdzieś tam, jest  samotna i cierpiąca osoba, która o świętach chciałaby zapomnieć...

MAGDALENA KORDEL - PEJZAŻ Z ANIOŁEM
SERIA: MALOWNICZE (TOM 5)



Fabuła:
Adrianna od śmierci taty nie cierpi świąt. Od czasu kiedy została sama z matką, świąteczna aura  kojarzy się jej z odrzuceniem, samotnością oraz bólem małego dziecka.
Ale w tym roku wszystko ma się zmienić! Pod wpływem impulsu Ada decyduje się wyjechać  w góry. Całe szczęście, że jej dawna znajoma Madeleine akurat w takim miejscu mieszka…
,,Pejzaż z Aniołem to ciepła, wzruszająca historia o tym, że warto szukać szczęścia. 
O tym, że czasem przyda się szczypta magii. Może i ty odnajdziesz ją w Malowniczym?"



Moja opinia:
Popełniłam znowu błąd sięgając po książkę, która w tym przypadku jest piątą częścią serii ,,Malownicze". Czasem zdarza mi się czytać coś wyrwane z kontekstu ale historia jest tak poprowadzona, że nie brakuje mi tej wiedzy z poprzednich tomów. W przypadku ,,Pejzaż z Aniołem" czułam się jakbym przyszła na film, który trwa już w najlepsze. Brak znajomości poprzednich tomów bardzo mi doskwierał. Za nic nie mogłam się wkręcić w historię Ady i innych bohaterów. Nie odczuwałam tego wzruszenia jak inni, nie otuliła mojego serca. W sumie nie wywołała we mnie żadnych emocji. Czytałam i ciągle czekałam, aż coś drgnie, jednak nie drgnęło. Przyjęłam ją bardzo chłodno. Jednak wiem, że moja mama posiada poprzednie części, więc jej przekażę książkę. Może jej bardziej przypadnie do gustu. Ja się zraziłam i raczej nie sięgnę po wcześniejsze tomy. Podobną sytuację już kiedyś z ,,Promyczkiem" wszyscy byli zachwyceni, a ja nie. 
Czytając ,,Pejzaż z Aniołem" miałam wrażenie, że z pewnymi wątkami miałam już do czynienia w innych powieściach. Czytając tyle książek, liczę, że znajdę w nich coś jeszcze nowego.
Podejrzewam, że fani serii będą usatysfakcjonowani lekturą, ja nie jestem. Po prostu nie zaiskrzyło między nami. Cóż czasem i bywa tak. Jednemu podoba się to, a drugiemu tamto.



Moja ocena:
5/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Magdalena Kordel
Pejzaż z Aniołem
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:358

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger