czwartek, listopada 08, 2018

135. KAROLINA WILCZYŃSKA - SPEŁNIONE ŻYCZENIA (świąteczna propozycja)

Każdy z nas chciałby, aby jego życzenie zostały spełnione, zależnie w jakiej znajdujemy się sytuacji nasze pragnienia są weryfikowane. Jeden marzy o awansie, drugi o założeniu  rodziny, a jeszcze trzeci aby w spokoju przeżyć kolejny dzień.
Ile ludzi tyle marzeń, tylko kto będzie je w stanie wszystkie spełnić?

KAROLINA WILCZYŃSKA - SPEŁNIONE ŻYCZENIA
PREMIERA 31.10.2018




Fabuła:

Daniel ukrywa przed swoją rodziną pewien sekret, obawia się go wyjawić, bo zdaje sobie sprawę, że zmieni to nie tylko jego życie.
Kiedy decyduje się na ten krok, dzieje się coś co odmieni nie tylko jego losy ale także pewnego młodego chłopaka. 
Krystyna liczy każdy grosz, pracuje dorywczo jako pomoc domowa u bogatego małżeństwa. Pragnie aby mimo jej choroby, oraz ogromnych problemów z córką, wnuki zostały z nią. Dla nich jest w stanie zrobić wszystko.
Elwira ma wszystko, kochającego męża, pieniądze oraz wspaniałą karierę. Jednak zaczyna odczuwać ogromną potrzebę posiadania dziecka. Niestety los nie jest dla niej łaskawy, jednak do czasu wigilijnego wieczoru. Wszystko się zmieni.
Tadeusz to typowy amant skaczący z kwiatka na kwiatek, zaliczona wpadka z Gośką na chwilę ujarzmiła jego zapędy. Jednak kiedy mężczyzna rozpoczyna pracę w firmie teścia, a żona zaczyna coraz mniej się nim interesować, to wplątuje się w liczne romanse. Jednak los da mu nauczkę, a życie zweryfikuje, kto przy nim zostanie.
Zbyszek niczego tak nie pragnie jak awansu w pracy. Dąży do tego za wszelką cenę, kosztem relacji z własną żoną Olą. 
Jak wysoka będzie zapłata za spełnienie marzeń?
Natalia i Bartek są najlepszymi przyjaciółmi, jednak chłopak jest bardzo chory, a ostatnim czasem jego stan się bardzo pogorszył w najgorszym momencie.
Jak jeden wigilijny dzień może odmienić losy wielu ludzi?

Moja opinia:
Zastanawiałam się czego mogę się spodziewać po 270 stronicowej książce. Patrząc na okładkę i czytając opis, byłam przekonana, że będzie lekko i przyjemnie z magią świąt w tle.
Nastąpiło ogromne zaskoczenie, nie sądziłam, że w tak krótkiej historii można zawrzeć tak wiele emocji. 
Jeśli liczycie na sielską, świąteczną opowiastkę jakie wszystko jest cudowne, to tutaj tego nie znajdziecie. Pani Karolina Wilczyńska, dobitnie ukazała, że życie jest jakie jest, pełne pięknych chwil jak i z ogromną dawką goryczy. Często nasze marzenia nie spełniają się do końca tak jakbyśmy chcieli. Los potrafi zaskoczyć w najmniej spodziewanym momencie. 
Dla wszystkich bohaterów książki ,,Spełnione życzenia" wigilijny dzień był tym przełomowym w ich życiu. 
Najbardziej poruszył mnie wątek Pani Krystyny, starszej kobiety, która walczy o to aby nie odebrano jej wnuków. Zakończenie jej losu spowodowało, że łzy same poleciały. Myśli o życiowej niesprawiedliwości przewijały się przez moją głowę. 
Byli również bohaterowie, którzy w moim mniemaniu, otrzymali od życia to na co sobie sami zapracowali, a chodzi mi o postać Zbyszka oraz Tadeusza. Kiedy poznacie ich historię, zrozumiecie moje stanowisko.
,,Spełnione życzenia" to opowieść o życiu takim jakim jest o smaku słodko-gorzkich chwil. Historie bohaterów wielokrotnie wywołają u Was uśmiech, sprawią, że na sercu zrobi się Wam ciepło, aby za chwilę zostało ono złamane na drobny mak. Po tym co zaserwowała mi autorka, przez resztę wieczoru miałam wiele przemyśleń. Nasuwało mi się wiele refleksji. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że każdy nasz życiowy ruch, sprawia, że uruchamiamy jedną z wielu machin, które prędzej czy później będą potrzebowały renowacji. I czy sami będziemy w stanie to naprawić, czy pozwolimy komuś, zależy od nas. Tak wiele zależy od nas, a za każdy błąd zapłacimy mniejszą, czy większą cenę.
,,Spełnione życzenia" to wartościowa powieść, która obudzi nas  z życiowego odrętwienia...
Polecam!


Moja ocena:
8/10


Informacje o książce:
Autor: 

Karolina Wilczyńska

Data ukazania: 2018.10.31
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:272

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger