piątek, października 26, 2018

131. JUSSI ADLER-OLSEN - POGRZEBANY

Rodzina powinna dawać nam poczucie bezpieczeństwa oraz otaczać nas bezgraniczną miłością. Być ostoją i zawsze stanąć murem. Jednak czasem rodzina nie jest taka jak być powinna i jedyne o czym marzymy to wyrwać się z niej, zapomnieć, a najlepiej stać się dla nich niewidzialnym.

JUSSI ADLER-OLSEN - POGRZEBANY

(TOM 5 - DEPARTAMENT Q)









Fabuła:
Marco ma zaledwie piętnaście lat, a zaznał już wiele cierpienia w swoim życiu. Zola jego stryj poniewiera chłopakiem jak może. Zmusza go do przestępczego życia. Kiedy dowiaduje się o okrutnych planach wuja, postanawia uciec. Mimo, że wydawało mu się to niemożliwe, udaje się mu! Przypadkiem odkrywa tajemnicę klanu. Zdobyta wiedza staje się dla niego bardzo niebezpieczna, rozpoczyna się dramatyczna pogoń za Marco. 
Carl,Assad i Rose prowadzą kolejne śledztwo związane z korupcją w sektorze bankowym. Odkrywają, że nie tylko rodzina chce zamordować Marca. Carl nie potrafi zapomnieć spojrzenia chłopaka, chcę mu pomóc za wszelką cenę. 
Czy Departament Q odniesie kolejny sukces?

Moja opinia:
Ucieszyła mnie wiadomość, że 17.10.2018 swoją premierę będzie miała kolejna cześć z cyklu Departament Q. W maju miałam przyjemność po raz pierwszy zapoznać się z twórczością Jusii Adler - Olsen. Spotkanie było udane, więc miałam ogromne oczekiwania co do najnowszej części ,,Pogrzebany".
Napisać, że się rozczarowałam jest za mocnym słowem. Zawiodłam się. Tak jak było w przypadku ,,Kartoteka 64" podobał mi się wątek o Nete i  połączenie tego w całość z losami Depatamentu Q. W ,,Pogrzebany" zauważyłam pewną schematyczność i wiele podobieństw w stylu prowadzenia historii. 
Momentami ciarki przechodziły po plechach aby za chwilę było najzwyklej w świecie nudno. Cały ten wątek o machlojach, przekrętach, korupcji mi się nie podobał. Chyba ostatnie wybory sprawiły, że mam dość takich klimatów. 
Książka ,,Pogrzebany" nie zachwyciła tak jak ,,Kartoteka 64" może gdybym nie miała tego porównania, moja ocena byłaby inna. Jednak posiadając już doświadczenie z twórczością autora liczyłam na coś jeszcze lepszego i mocniejszego. Miałam wrażenie, że jakby Carl, Rose i Assad opadli z sił i nie potrafili zachwycić jak w poprzedniej części . Jednakże autorowi, nie można odmówić bardzo dobrego przygotowania i umiejętności intrygowania słowem. Ale sam pomysł na fabułę, gdzieś się rozmył i nie było tak znakomicie jak oczekiwałam.
Kilka słów o wielokrotnie wspominanej ,,Kartoteka 64" znajdziecie tutaj.



Moja ocena:
6/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Jussi Adler-Olsen

Pogrzebany
Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka

Za egzemplarz książki do recenzji, serdecznie dziękuję wydawnictwu:





Miłego dnia <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger