poniedziałek, października 08, 2018

125. SYLWIA TROJANOWSKA - SEKRETY I KŁAMSTWA

Babcia czy dziadek niemal zawsze kojarzy się nam z osobami ciepłymi i pełnymi serdeczności i miłości do wnucząt. Jednak nie każdy taki jest. Czasami trudna przeszłość zostawia w sercu i na duszy ranę, która powoduje, że nie potrafimy być tacy jak oczekują od nas bliscy. Czasami z przeszłością nie da się wygrać, zapomnieć, trzeba ją zaakceptować.

SYLWIA TROJANOWSKA - SEKRETY I KŁAMSTWA
(TOM I)




Fabuła:
Magdalena stara się pozbierać po ogromnej stracie. Po latach wraca do rodzinnego domu aby spotkać się z osobą, z którą nie rozmawiała od lat. Ludwik jej dziadek, chce aby wnuczka z nim zamieszkała, niestety nie ma on łatwego charakteru. Jest apodyktyczny i skrywa wiele tajemnic co powoduje, że odtrąca od siebie najbliższych. 
Magdalena aby spełnić jego wolę, stawia mu warunek. Chcę poznać wszystkie sekrety dziadka, które skrywa przed światem.
Ludwik się zgadza i zabiera swoją wnuczkę w podróż do Szczecina z czasów drugiej wojny światowej. Kobieta jednak nie była przygotowana, że życie dziadka było tak burzliwe, a każda opowiedziana historia sprawia, że wszystko się zmienia.
Czy Magdalenie i Ludwikowi uda się odbudować ich relację? Czy kobieta pogodzi się z przeszłością i otworzy na nowe uczucie?



Moja opinia:
Taka niepozorna ze skromną ale przeuroczą okłada i opisem, po którym nie wiedziałam czego się spodziewać. Także ciągle pytam siebie, dlaczego tak późno zabrałam się za jej czytanie? 
,,Sekrety i kłamstwa" chwyciła mnie za serce od pierwszych stron. Sięgając po tę książkę nie byłam przygotowana na taki wybuch emocji. Czytając na początku o skomplikowanych relacjach Magdaleny z jej dziadkiem i sposób w jaki się z nią skontaktował, spowodował u mnie przemyślenia. Zastanawiałam się jak ja bym postąpiła na jej miejscu. Sama mam bardzo podobną relację z jednym z członków rodziny, nie rozmawiam z nim od lat. Cała ta historia Magdaleny ukazuje jak w łatwy sposób człowiek zatraca się w swoim bólu, jak obarcza winą wszystkich, czasami nie widząc ile sam popełnia błędów.
W trakcie lektury uświadomiłam sobie, że właśnie po takie książki chcę sięgać, że są one najbliższe mojemu sercu. Pełne autentycznych emocji, bohaterowie mają realne problemy, cierpią z takich samych powodów jak my. Czasami ukazują nam sposób radzenia sobie z bólem. A dodatkowo w to wszystko jest wpleciony wątek historyczny.
,,Sekrety i kłamstwa" zaskoczyła mnie dojrzałością oraz intensywnością przekazywanych emocji, wszystko mi się tutaj zgadzało, od fabuły poprzez świat przedstawiony, kończąc na wielobarwności i realności bohaterów.
Powieść stworzona przez Panią Sylwię, daje możliwość dokonania wielu przemyśleń. Poruszyła wątek trudnych rodzinnych relacji. Pokazała jaki wpływ ma skrywana tajemnica przed rodziną. Łamie serce aby jednocześnie otulić swoim magicznym ciepłem i nadzieją, że nigdy nie jest za późno na naprawę błędów. 
Jestem zachwycona i czekam na dalsze losy Magdaleny oraz Ludwika. 
Moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Sylwii uważam za bardzo udane i nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po inne książki pisarki.
A Wam serdecznie polecam ,,Sekrety i kłamstwa", idealna lektura na jesienny wieczór.

Moja ocena:
9,5/10


Informacje o książce:
Autor: 

Sylwia Trojanowska

Tytuł: Sekrety i kłamstwa (TOM I)
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:332

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger