czwartek, października 11, 2018

126. [PRZEDPREMIEROWO] MAX CZORNYJ - POKUTA

Traumatyczne przeżycia w dzieciństwie mają ogromny wpływ na naszą przyszłość. Popełniamy zbrodnię, bo nikt nigdy nie skierował nas na drogę dobra. Wyrządzone zło, zawsze wraca i uderza z dwojoną siłą. Tylko jak wskazać winnego tego wszystkiego?

MAX CZORNYJ - POKUTA 

PREMIERA 17.10.2018

,,(...) Któż więc odpokutuje za jego przewinienia?" Syr 28,5



Fabuła:
W ręce policji wpada seryjny morderca Cztery Iks. Rozpoczynają się przesłuchiwania. Komisarz Eryk Deryło powinien być zadowolony, że sprawa dobiega końca, a koszmar się skończy. Jednak Cztery Iks nie powiedział ostatniego słowa. Mimo, że siedzi zamknięty w zakładzie psychiatrycznym, dochodzi do makabrycznej zbrodni. 
Eryk Deryło rozpoczyna śledztwo, krok po kroku odnajduje nowe fakty. Jednak jego burzliwa i bolesna przeszłość zaczyna się upominać. Komisarz na nowo musi zmierzyć się z potworami w swojej głowie, a także jak najszybciej odkryć prawdę i zakończyć brutalną maskaradę Cztery Iks.


,,Krwią splamione są wasze dłonie, a palce wasze - zbrodnią. Wasze wargi wypowiadają kłamstwa, a przewrotności szepce język." Iz 59,3


,,Wyobrażenie było na tyle silne, by zaczęło mu się podobać i by całkiem się uspokoił. Właśnie wtedy zrodził się de Sade."

Moja opinia:
Po zakończeniu ,,Ofiary" w maju, czekałam na moment ogłoszenia dnia premiery trzeciego tomu bestsellerowej serii o komisarzu Eryku Deryło. I o to jest ,,Pokuta" już w najbliższą środę 17.10.2018, ukaże się w księgarniach. To ważny dzień dla fanów twórczości Maxa Czornyj, jestem szczęśliwa, że miałam okazję przeczytać książkę jeszcze przed jej oficjalną premierą. I tradycyjnie jak przy poprzednich częściach ,,Pokutę" pochłonęłam w jeden wieczór, znów zarwałam noc dla książki aby poznać jej finał. Totalnie przepadłam w mroku oraz brutalności. Każdy rozdział kończył się tak, że nie było możliwości, aby nie kontynuować czytania.
Cała seria jest po prostu uzależniająca. Swoim skromnym zdaniem, uważam, że to najlepsza część, jest dopracowana i zachwycająca w każdym calu. Przerażające, ociekające krwią szczegółowe opisy znęcania się psychopaty nad ofiarami nie raz sprawiały, że robiło mi się zimno ze strachu. Autor tym razem w pędzącą akcję i ciągłe zwroty akcji wplata wspomnienia komisarza Deryło oraz poznajemy tajemnice narodzin Cztery Iksa... W całości  daje to zapierający dech w piersiach thriller. Nie jestem wyspecjalizowanym znawcą gatunku. Ja piszę o tym co czuję podczas lektury. A czułam wielokrotny strach, przerażenie ale także ogromną ciekawość, która była niesamowicie pobudzona. Jeśli dla książki rzuca się wszystko, a świat przedstawiony przez autora w całości Cię pochłania na kilka godzin to chyba znak, że książka ma w sobie to coś. A zakończenie rozłożyło mnie na łopatki...
Seria na długo zostanie w moim sercu, dzięki ,,Grzechowi" przekonałam się do mrocznych thrillerów i otworzyłam się na ten gatunek, poznając wielu wspaniałych pisarzy.
Macie ochotę na coś co sprawi, że wstrzymacie oddech i będziecie starać się nadążyć za pędzącą akcją? ,,Pokuta"  będzie idealna  dla Was.
Polecam!

Moja ocena:
9,5/10



Informacje o książce:
Autor: MAX CZORNYJ
Data ukazania: 2018.10.17
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:448

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Filia Mroczna Strona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger