poniedziałek, lipca 23, 2018

97. [PRZEDPREMIEROWO] MAŁGORZATA MIKOS - DNI NASZEGO ŻYCIA

Dziś zacznę nietypowo, a cytatem z książki, którą ostatnio przeczytałam.

,,Wczoraj to historia, jutro to tajemnica. Dziś to wyjątkowa chwila. Pamiętaj o tym co było. Oczekuj tego, co dopiero nadejdzie. Żyj."

 Małgorzata Mikos - Dni naszego życia. Tom I
PREMIERA WKRÓTCE!





Fabuła:
Główna bohaterka powieści traci pracę w redakcji. Jest samotną, młodą kobietą. Pewnego dnia, przypadkowe spotkanie zmienia jej życie. Poznaje osiemdziesięcioletniego Piotra, swojego sąsiada. Wpada na pewien pomysł. Postanawia spisać życie staruszka, które było pełne bólu ale zarazem miłości i oddania. Niespodziewanie między nimi pojawia się przyjaźń, a młoda dziewczyna pragnie odkryć wszystkie tajemnice skrywane przez sąsiada.
Dokąd zaprowadzi ich ta droga?
Jak naprawić błędy z przeszłości?

,,Dom nie jest tam, gdzie Ty jesteś. Dom jest tam, gdzie jesteś z ukochaną osobą."


Moja opinia:
Pierwsze strony książki mnie zachwyciły. Pomyślałam, że czeka mnie emocjonalna bomba. Ale po przeczytaniu stu stron przyszedł kryzys, coś zaczęło mi się nie zgadzać. Odłożyłam książkę i poszłam spać. Kolejny wieczór i podejście ze świeżą głową. Czytałam i zaczęłam myśleć, dużo myśleć...
Znajdą się osoby, którym może nie przypasować ogromna ilość opisów. Długo rozwijająca się akcja. I pewnie ja bym znalazła się w tej grupie, kiedy nie pewien moment, przyłapania się na rozmyślaniu nad przemijającym czasem. Uzmysłowiłam sobie, że już dawno się nie zatrzymałam, nie skupiłam się na swoich myślach. Codzienność to ciągła gonitwa. Pędzimy i zapominamy, że to co najcenniejsze jest obok nas. Na wyciągnięcie ręki. 
,,Dni naszego życia" uświadamia nas, że życie mamy jedno i szans na jego powtórzenie nie ma. Ukazuje jak cenna i piękna jest miłość, która potrafi ukoić najgorszy ból. To historia o stracie, ale i nadziei, o tym, że nigdy nie jest za późno na naprawę błędów. To cudowna  opowieść o niezwykłej przyjaźni, która odmieniła losy dwójki ludzi. 
Mogłabym się czepiać i szukać wad ale po co? Oszukiwać samą siebie, że książka mi się nie podobała, nie będę. Sprawiła, że chociaż na chwilę zatrzymałam się i spojrzałam na swoje postępowanie. Po kolejny tom sięgnę z chęcią, ponieważ autorka posługuję się bardzo barwnym językiem. Pisze pięknie o rzeczach codziennych i o uczuciach tak często zapomnianych w trakcie mijających dni.
P.S. Okładka książki przyciąga wzrok, prawda?
t

,,- Zobacz jak potężny jest upływający czas. Nie ma przed nim ucieczki. Prędzej czy później schwyta cię w swe sidła. [..]"

Moja ocena:
7/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Małgorzata Mikos

Dni naszego życia
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:356

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

Miłego wieczoru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger