sobota, lipca 14, 2018

92. KAREN CLEVELAND - MUSZĘ TO WIEDZIEĆ

Żyjesz z kimś wiele lat pod jednym dachem. Jesteś w stanie oddać życie za swojego wybranka. Zakładacie rodzinę, snujecie dalsze plany na przyszłość. Znacie na wylot. Jednak, czy na pewno? 
Jeden dzień, przypadkowa chwila może wywrócić nasze życie do góry nogami. Nagle okazuje się, że wszystko budowane przez lata to jedno wielkie kłamstwo.

Karen Cleveland - Muszę to wiedzieć





Fabuła:
Vivian Miller ma dwie twarze. Jedna należy do kochającej matki czwórki dzieci, szczęśliwej żony. Druga to analityczka CIA, która pracuję nad rozpracowaniem siatki rosyjskich szpiegów w Stanach Zjednoczonych. 
Pewnego dnia w komputerze należącym do Jurija Jakowa, odnajduję coś co zmienia całe jej życie. 
Staję przed wyborem między lojalnością wobec Państwa, a walką o szczęście rodzinne.
Komu może zaufać, aby wyjść z tej sytuacji cało?



Moja opinia:
Intrygująca okładka, zachęcający opis fabuły, ochota na coś nowego. Czy to wystarczy, aby ocenić książkę na maksa? Niestety w tym przypadku zabrakło tego czegoś, tego magnezu, który przyciąga i nie pozwala się oderwać.
Było to moje pierwsze spotkanie z powieścią szpiegowską. Filmy  o tej tematyce bardzo lubię oglądać z mężem, więc z wielkimi oczekiwaniami zasiadłam do  lektury. Jednak rozczarowała mnie zbyt duża ilość obyczajowych wstawek, a za mało było szpiegowskiego klimatu. Poza tym od początku nie mogłam się polubić z główną bohaterką Vivian. Nie pomagała pierwszoosobowa narracja, nie rozumiałam do końca podejmowanych decyzji. W banalny sposób dała się omotać i wplątać w plątaninę oszustw. Była dla mnie jedną wielką sprzecznością. Za jedną, jedyną rzecz nie przekreśliłam jej całkowicie - oddanie i walkę o własną rodzinę. Liczyłam na to, że będzie twardzielką, która stanie przed trudnym wyborem. A była nijaka i czasami zastanawiałam się co ona robi w CIA...
Jednak autorce Karen Cleveland nie można odmówić ciekawego pomysłu na fabułę, tylko w moim odczuciu w jednym momencie zmienił on kierunek w inną stroną.
Książkę ,,Muszę to wiedzieć" czyta się szybko. Mimo wszystko, akcja mknie jak szalona, wzbudzając ciekawość,  co będzie dalej. Dużo rzeczy można się w pewnym momencie domyśleć. Po thrillerze liczyłam na mocniejsze zakończenie, a było tylko ok.
Nie była to dla mnie książka, która sprawiła, że serce z emocji o mało nie wyskoczyło, wręcz bym rzekła, że moje odczucia są po prostu umiarkowane.
,,Muszę to wiedzieć" będzie dobra dla czytelnika, który szuka coś lżejszego od krwawych thrillerów, lubi ciekawa intrygę.
Mnie nie porwała ale może Ty masz inne zdanie. Kto czytał? Kto ma w planach?
Podzielcie się swoimi wrażeniami.


Moja ocena:
6,5/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Karen Cleveland

Muszę to wiedzieć

Wydawnictwo: W.A.B. / GW Foksal
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:384

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:










Miłego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger