niedziela, czerwca 17, 2018

78. WIOLETTA SAWICKA - CZAS PRÓBY

Pierwszą książkę autorki Wioletty Sawickiej, poznałam trzy lata temu. Tytuł ,,Wyjdziesz za mnie kotku?" idealnie zgrał się z moimi własnymi przygotowaniami do ślubu. W tamtym roku miałam okazję przeczytać dwa pozostałe tomy serii i byłam bardzo zauroczoną stylem pisania Pani Wioletty. Kiedy zauważyłam, że 12 czerwca swoją premierę, będzie miała najnowsza powieść autorki ,,Czas próby", musiałam koniecznie się z nią zapoznać. Dzięki uprzejmości wydawnictwu Prószyński i S-ka miałam okazję przepaść w świecie Joanny i Wiktora, jeszcze przed premierą.


,,Każdy ma jakiś swój czas próby. [...] Pytanie tylko, jak go przejdziemy. Jako pokonani czy zwycięzcy? Mocniejsi czy słabsi? Razem czy osobno? Będziemy dalej budować czy zostawimy zgliszcza?"



,,Wszyscy potrzebują miłości, choć nie każdy się do tego przyznaje."


Fabuła:
Joanna postanawia zakończyć swoje małżeńskie piekło i raz na zawsze rozstać się z Tomaszem, przez którego ma ogromny dług do spłacenia. Jej mąż prowadzi nieczystą grę w sądzie, próbując po raz kolejny ugrać jak najwięcej. Dodatkowo nie ma skrupułów, wciągać w to ich córkę Tosię, sprawiając dziecku ogromny ból i zawód. Joanna pragnie wolności i spokoju, aby móc budować swoją szczęśliwą wyspę wraz z Wiktorem, który również poturbowany przez los, pragnie tylko miłości i oddechu od problemów.
Na ich drodze, staję również Daniel, który będąc mocnym i bogatym graczem, pragnie zwyciężyć w rywalizacji o serce Joanny. Nie cofnie się przed niczym. Ma przebiegły plan, który krok po kroku realizuję, idąc po trupach do celu.
Do czego jest zdolna, kochająca kobieta? Co zrobią bohaterowie aby bronić swojej miłości? Jak przejdą swój czas próby?




,,Po mojemu bogaty nie ten, kto ma najwięcej tylko ten, co najmniej potrzebuje. Jak miłość w rodzinie jest, to i w jednej izbie szczęście zagości. A jeśli ludzie tylko wilkiem na siebie patrzą, to i pałacu mało będzie."

Moja opinia:
Nie będę ukrywać, że to kolejna stworzona przez Panią Wiolettę historia, która sprawiła, że moje serce napełniały niesamowicie, pozytywne emocje. Tak zżyłam się z bohaterami, że ciężko mi było się z nimi rozstać. Gdy tylko czas pozwalał, dawkowałam sobie istną, przyjemność czytania. Od pierwszych stron, przepadłam w świecie Joanny. Bohaterki, która imponowała mi swoją siłą i determinacją. Postawiona pod ścianą i bojąc się konsekwencji, dokonała czegoś, co trudno wybaczyć. Bardzo podobała mi się stworzona relacja między Joanną, a jej córką Tosią. Główna bohaterka zawsze stawiała dobro dziecka na pierwszym miejscu. W trakcie rozwodu nie traktowała jej jak karty przetargowej, a wręcz przeciwnie starała się ją chronić przed całą tą maskaradą. ,,Czas próby" to nie tylko historia o miłości i walce o nią przez Joannę i Wiktora. Autorka stworzyła tu nie małą plejadę, ciekawych bohaterów, którzy dodają uroku całości powieści. Marta to kolejna postać, która wzbudziła moją sympatię. Kobieta o wielkim sercu i głową pełną życiowych mądrości. Optymistyczna mimo, że jej szczęśliwe dzieciństwo zostało odebrane przez wojnę. Sama całe życie cierpiała, przez miłość. 
Wiktor to mój literacki, ideał męskiego bohatera. Niczym rycerz na białym koniu. Po pewnych wydarzeniach, zasłużył na mój ogromny podziw. 
,,Czas próby" dostarczyła mi wiele wzruszeń, mocniejszych uderzeń serca jak i wiele radości. Nie zabrakło irytacji, jak i zaskoczenia. Czytanie tej książki było dla mnie samą przyjemnością, wręcz płynęłam, rozkoszując się niebanalną historią, stworzoną przez autorkę. 
To książka, która ma wiele cudownych mądrości, wart zapisania w głowie.
Polecam wszystkim, którzy lubią historie pisane życiem z pięknymi jak i bolesnymi chwilami.

P.S. Wcześniejsze losy bohaterów, można poznać w książce ,,Wyspy szczęśliwe". Ja osobiście nie znam i nie przeszkadzało mi to w odbiorze powieści ,,Czas próby".
,, Widzisz, dziecko, zranić ukochaną osobę można w kilka sekund, jednak uleczenie jej może zabrać wiele lat."



Moja ocena:
8,5/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Wioletta Sawicka

Czas próby
Wydawnictwo: Prószyński
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:640

Za egzemplarz książki do recenzji, dziękuję wydawnictwu:







Miłego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger