niedziela, czerwca 10, 2018

77. HAYLEN BECK - HORYZONT ZŁA

Kiedy masz już siłę stanąć na własnych nogach i zawalczyć o lepsze życie. Los po raz kolejny stawia Ci przeszkodę, komplikując wszystko na nowo. Zostaje Ci odebrane, to co dla Ciebie najcenniejsze i zostajesz okrzyknięty potworem i wyklętym przez całą społeczność. Jak udowodnić swoją niewinność mając tyle ciemnych epizodów na swoim życiorysie? Jak uratować tych, których się kocha?  
Z takimi dramatycznymi problemami boryka się bohaterka książki ,,Horyzont zła" autorstwa, Haylen Beck.
Trzymający w napięciu thriller psychologiczny, który nie pozwala ani na moment złapać oddechu.


,,Nieoczekiwane zwroty akcji i niezapomniane postaci. Jeden z najlepszych debiutów tego roku. Polecam." Harlan Coben




Fabuła:
Audra postanawiała odejść od męża, który znęcał się nad nią psychicznie oraz doprowadził ją do głębokiego uzależnienia od alkoholu i antydepresantów. Z pomocą życzliwych osób, kobiecie udaje się stanąć na nogi. Zabiera dzieci i wyrusza w podróż ku wolności i lepszego życia. W drodze do Kalifornii, zostaję zatrzymana na policyjną kontrolę, przez lokalnego szeryfa Ronalda Whiteside. Pod pretekstem przeciążonego auta, policjant przeszukuje bagażnik kobiety. Znajduję niedozwoloną ilość marihuany. Audra zostaję aresztowana i zabrana na posterunek, a dzieci przejmuję policjanta Collins, wioząc ich w bezpieczne miejsce. 
W trakcie przesłuchania Audra Kinney dowiaduję się, że autem jechała sama. Zostaję oskarżona o zamordowanie swoich dzieci. Rozpoczynają się poszukiwania ciał. A media przedstawiają zrozpaczoną matkę jako potwora. Na pomoc kobiecie rusza tajemniczy człowiek Danny Lee, któremu pięć lat temu podobnie rozleciał się świat. Postanawia pomóc matce odszukać jej dzieci, za nim będzie za późno...

,,Nie kocha cię, ale z jakiegoś powodu nie może cię wypuścić z rąk. Musisz to zrozumieć. Jesteś jego więźniem. Alkohol i antydepresanty to twoje kraty."




Moja opinia:
Kiedy zobaczyłam w zapowiedziach u wydawnictwa Czarna Owca, książkę ,,Horyzont zła", wiedziałam, że będę chciała ją przeczytać. I to nie tylko za sprawą ciekawej okładki, czy także polecajki od samego Harlana Cobena. Sam opis fabuły mnie niesamowicie zaintrygował. Wydawnictwo sprawiło mi nie małą niespodziankę, kiedy kurier dostarczył mi książkę.
Po lekturze ,,Nie ufaj nikomu" miałam ochotę na naprawdę coś dobrego. ,,Horyzont zła" mnie nie zawiódł. Od samego początku do końca, akcja, niesamowite napięcie, a także towarzyszące emocje jak na kolejce górskiej. Książkę czytałam z zapartym tchem, nie mogąc się od niej oderwać. Muszę przyznać, że autorowi udało się mnie raz zwieść w pole i zwątpiłam w bohaterkę. Jego styl tworzenia świata przedstawionego jest bardzo przyjemny w odbiorze. Czytając, w głowie widziałam te wszystkie wydarzenia bardzo wyraźnie. Stworzył nietuzinkowych bohaterów, z bolesnymi rysami na swojej przeszłości. Audra to nie jest idealny przykład na matkę roku, ale znalazła w sobie siłę walki aby dzieci na nowo ją pokochały. Kiedy się jej to udaję zostaje z nimi ponownie brutalnie rozdzielona. Wątek Dark Web, który jest forum dla zboczeńców, pedofilów, którzy handlują zakazanymi przyjemnościami, wzbudził we mnie niedowierzanie, ogromne oburzenie i obrzydzenie. Na samą myśl co oni mogą robić, aż we mnie wrzało z wściekłości. 
Autor umiejętnie gra na emocjach, co chwilę dolewa oliwy do ognia. Nie ma chwili na odpoczynek, akcja mknie jak szalona.
,,Horyzont zła" to historia o tym, ile zła i chciwości może drzemać w jednym człowieku. To historia o sile miłości matki do jej dzieci. To opowieść o tym, że sprawiedliwość za Twoje uczynki dopadnie Cię wszędzie.
Polecam to naprawdę warty uwagi thriller psychologiczny.


Moja ocena:
8/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Haylen Beck

Horyzont zła
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:368

Za egzemplarz książki do recenzji, dziękuję wydawnictwu:







Miłego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger