wtorek, maja 29, 2018

71. AGATA PRZYBYŁEK - JA CHYBA ZWARIUJĘ!

Książki autorstwa Agaty Przybyłek mogliście już spotkać na moim blogu. Kto pamięta, ten wie, że bardzo lubię pióro autorki. Dlatego kiedy zobaczyłam, że 9.05.2018 będzie miała miejsce premiera najnowsza powieść ,,Ja chyba zawaruję", wiedziałam, że nie odpuszczę tej książce. Musiała się znaleźć na mojej półce. Jeszcze przed lekturą miałam z nią wesołe zamieszanie, które tylko mnie utwierdziło, że muszę się z nią zapoznać.

,, Życie nie miało nic wspólnego z baśniowymi wizjami. Niestety. Ale może właśnie dlatego jest takie piękne? Ideały są przereklamowane i nudne."



O autorce:

Agata Przybyłek - autorka powieści kobiecych, studentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Przygodę z literaturą zaczęła od opowiadań, z których kilka zostało nagrodzonych w różnych konkursach literackich i ukazało się drukiem, potem pisała wiersze, a następnie powieści.
Na napisanie pierwszej powieści zdecydowała się po zawodzie miłosnym, tak powstała jej debiutancka, humorystyczna powieść „Nie zmienił się tylko blond” wydana w 2015 r rozpoczynająca cykl o tym samym tytule. Na koncie ma też zabawną trylogię małżeńską oraz poruszające, chwytające za serce powieści "Bez ciebie" i "Jeszcze raz". Lekkim stylem zaskarbiła serca czytelniczek w całej Polsce.
źródło opisu: http://czwartastrona.pl/




Fabuła:
Nina ma dwójkę dzieci i byłego męża. Tak jak żywioł powietrza, jest silna i niezależna, jednak nie ze wszystkim zawsze daje sobie sama radę. Zresztą kto by dawał, gdy w pracy atakuje cię szalony pacjent, twój były jest wiecznym nastolatkiem, mamusia znajduje ci nowego męża na portalu randkowym, a ty w dodatku potrącasz autem nauczycielkę swojego dziecka?
Na szczęście Nina może liczyć na wsparcie rodziny oraz przystojnego kolegi z pracy, psychiatry Jacka. Na nieszczęście obydwoje mają ten sam problem – nadopiekuńcze rodzicielki.
Podczas gdy mama Niny cieszy się, że córka wreszcie się zakochała, mama Jacka nie jest zachwycona faktem, że syn z kimś się umawia. Tylko jak tu sabotować związek swojej dorosłej pociechy?
źródło:http://czwartastrona.pl/ksiazki/ja-chyba-zwariuje/
,,Miłość jest trudna, pomyślała, ocierając kolejne słone łzy. Cholernie trudna. Człowiek może się starać i starać, a wystarczy jedno zdarzenie, by wszystko rozpadło się niczym domek z kart. Ot, brutalna rzeczywistość."


Moja opinia:
Kolejna książka autorstwa Agaty Przybyłek za mną. I moja sympatia do jej sposobu tworzenia literackiej fikcji ani trochę nie zmalała, wręcz jeszcze urosła. 
Niespotykane miejsce akcji jakim jest szpital psychiatryczny, z ludzkimi problemami bohaterowie pierwszoplanowi oraz przekoloryzowane  postacie Sabiny oraz Anity. Sprawiają, że wciągnęłam się w fabułę od pierwszych stron.  
Jest zabawnie i słodko ale czasami gorzko, jak w codziennym życiu. ,,Ja chyba zwariuję" to powieść o tym, że miłość może nas dopaść nawet w kanciapie w szpitalu psychiatrycznym i nadmierna troska o bliskich może doprowadzić do nieprzyjemnych sytuacji, a także najbardziej samodzielna i najtwardsza kobieta potrzebuje, czasami czułości mimo, że twierdzi inaczej. 
Powieść obyczajowa z ogromną dawką humoru. Liczne zabawne sytuacje głównej bohaterki Niny, doprowadzały mnie do napadów śmiechu, a wspominana już Sabinka i Alicja są idealną przestrogą,  jaką matką nie być dla swoich dzieci. Oj nie raz miałam ochotę im krzyknąć w twarz ,,Ogarnij się kobieto!".
Duża ilość dialogów oraz ciekawy pomysł autorki na fabułę sprawia, że książkę czyta się ekspresowo. 
Zabrakło mi trochę więcej romantycznych sytuacji między Jackiem i Niną ale ostatecznie ,,Ja chyba zwariuję" podobała mi się. Jest to taki typ książki, który sprawia, że wkręcasz się w świat bohaterów i nie chcesz z niego wychodzić. Była dobrym lekarstwem na uspokojenie po szalonym i zabieganym dniu. Poprawiła humor, dając wytchnienie moim nerwom. I cieszę się, że nie pożarłam jej w jeden wieczór, jak to mam w zwyczaju, a w kilka, bo była moim antybiotykom na zły humor i zmęczenie.
Idealna literacka propozycja na upalne dni.

P.S. Brawa dla Wydawnictwa Czwarta Strona za wykonanie jednej z piękniejszej okładki jaką widziałam ostatnim czasem. Jest śliczna! 

,, Życie bywa naprawdę zaskakujące, ale jedno jest pewne - nie da się uciec przed miłością."




Moja ocena:
7,5/10

Informacje o książce:
Autor:
Tytyuł:

Agata Przybyłek

Ja chyba zwariuję
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:384

Za egzemplarz książki do recenzji, serdecznie dziękuję wydawnictwu:





Miłego dnia <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger