poniedziałek, maja 07, 2018

62. DARIO CORRENTI - ZMOWA

Miała być przerwa od thrillerów i kryminałów ale nie mogłam się powstrzymać, aby nie sięgnąć po książkę autorstwa Dario Correnti - Zmowa. Opis fabuły kusi niczym pyszna włoska pizza a sama okładka pobudza wyobraźnię do granic możliwości. Zapraszam Was na recenzję i na podróż do pięknych Włoch.



O autorze:
Dario Correnti to pseudonim. Co więcej, to pseudonim podwójny, ponieważ kryją się pod nim dwaj włoscy autorzy. A może autorki? Nim jeszcze Zmowa ukazała się we Włoszech, stała się międzynarodową sensacją wydawniczą i jest obecnie tłumaczona w piętnastu krajach. 
źródło opisu: materiały wydawnictwa



Fabuła:
Potworne czyny zdarzają się najczęściej w najzwyklejszych miejscach. Na przykład na prowincji w północnych Włoszech, gdzie ludzie mieszkają w uroczych domkach z ogródkami i spokojnie piją poranną kawę.
Właśnie w takim miasteczku seryjny morderca zabija młode kobiety. Jest błyskotliwy i przebiegły, ale i wyjątkowo okrutny, ze zbrodni czerpie przyjemność, a ze ścigającymi go śledczymi wyraźnie się bawi.
Gdy policja jest bezradna, z zabójcą usiłuje się zmierzyć para dziennikarzy: zgorzkniały, rozczarowany życiem, ale piekielnie skuteczny i doświadczony Marco Besana oraz Ilaria Piatti – niezdarna, choć niezwykle inteligentna stażystka. Ten osobliwy duet dostrzega to, czego inni nie zauważają.
Źródło:http://www.burdaksiazki.pl/ksiazki/kryminal-sensacja-thriller/zmowa/

,, (...) psychopaci różnią się od innych ludzi. Jego zdaniem rodzą się inni. W mózgach seryjnych morderców i sadystów seksualnych brakuje połączenia między układem limbicznym, kontrolującym emocję, a korą przedczołową, która rządzi impulsami i agresją."

Moja opinia:
Kolejna ciekawa książka za mną. Tym razem zamiast grupy policjantów, którzy są bezradni wobec, szalejącego mordercy. Jego śladem podąża ciekawie skonstruowany przez autora, duet dziennikarzy. Muszę przyznać, że od razu polubiłam ich ciągłe przekomarzania, a uszczypliwości Marco, nie raz wywoływały mój uśmiech.
Bardzo dobrze czytało mi się ,,Zmowę", sam pomysł na postać mordercy i jego zamiarów, wzbudzał we mnie wielokrotnie strach oraz przerażenie.  Autor dość często mnie zaskakiwał, kiedy myślałam, że coś wiem to kolejny rozdział, ukazuje nowe fakty i ofiary, które początkowo nie są w żaden sposób ze sobą powiązane. Dario Correnti umiejętnie wodzi czytelnika za nos.
,,Zmowa" to książka mroczna, przenikająca do samych kości, strachem ofiar. Wciąga od pierwszych stron. Zaskoczenie, przerażenie ale i ekscytacja nie opuszcza, aż do końca lektury. Liczne zwroty akcji i dynamika, sprawia, że ani na chwilę nie można oderwać się od czytania. Ciekawość aby odkryć prawdę, kto stoi za bestialskimi morderstwami jest uzależniająca. Pełno tu krwawych opisów ale nie są one odpychające wręcz przeciwnie, idealnie łączą się w spójną całość. Dodatkowo mamy tu ogromy wachlarz emocji i intrygujących bohaterów, których po prostu da się polubić. 
,,Zmowa" jest inna niż wszystkie kryminały czy thrillery, jakie znam. Wszystko mi się tutaj zgadza i pasuję. Wszystko jest idealnie wyważone i dobrane smakowo jak we włoskim winie.

Polecam wszystkim fanom tego gatunku!




Moja ocena:
9/10
Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Dario Correnti

Zmowa
Wydawnictwo: Burda książki
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:404

Za egzemplarz książki do recenzji, serdecznie wydawnictwu:



Przyjemnego dnia <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger