piątek, kwietnia 06, 2018

41. JOZEF KARIKA - STRACH

Lubię sięgać po książki, które wywołują skrajne emocje. A gdy przez czytany thriller nie mogę zasnąć to znak, że w historii jest nie lada potencjał. Jozef Karika stworzył  mroczną opowieść o tym, że zło dopadnie Cię wszędzie i nie odpuści, aż nie osiągnie tego co sobie zaplanowało.




O autorze:

Jozef Karika - autor thrillerów, horrorów i powieści sensacyjnych, laureat wielu nagród literackich, jeden z najpopularniejszych pisarzy słowackich. Laureat najbardziej prestiżowej nagrody literackiej na Słowacji - Anasoft Litera w kategorii nagroda czytelników (2017)
źródło opisu: www.karika.sk



Fabuła:

Jożo Karsky powraca do rodzinnego miasta Rużomberka. Po rozpadzie kilkuletniego związku, szuka ukojenia w mieszkaniu rodziców. Pusty dom powoduje, że powracają wspomnienia z dzieciństwa. Jożo jako mały chłopiec wraz z przyjaciółmi zobaczył w lesie coś co na zawsze odmieniło jego życie. Po latach, znów panuje najmroźniejsza zima, która zbiera swoje żniwa. Jakie niebezpieczeństwo grozi Jożo i jego przyjaciołom? Jaką tajemnice skrywa mroczny las? I dlaczego w sąsiedztwie ponownie znikają dzieci?  



Moja opinia:

Od zawsze lubiłam oglądać horrory ale od czasu kiedy zostaję na noc sama, przestałam. Co innego jest z książkami. Wiedząc, że wszystko jest fikcją i nie mając obrazu przed oczami tylko to co podsuwa mi wyobraźnia, nie odczuwam, aż tak ogromnego lęku. 
Thriller ,,Strach" wywołał u mnie nie lada emocje. Z każdą przewracającą stroną mój niepokój rósł. Osiągnął taki poziom, że poprostu się bałam. W nocy miałam problem aby zasnąć bo każdy dźwięk w domu, przypominał mi o przeczytanej historii.
Dawno nie miałam styczności z tak mroczną opowieścią. Czułam zło, które polowało na bohaterów, ten potworny mróz wywoływał u mnie gęsią skórkę. A mój strach był na równi ze strachem Jożo, Ota, Hany, Bohusza.
Autor trzyma w ciągłym napięciu i grozie, doprowadzając czytelnika do obłędu. Jozef Karika  zabrał mnie w podróż do Rużomberka u podnóża gór, które skrywają złowieszczą tajemnicę a ja wraz z przerażonymi bohaterami ją poznaje. 
Autor od początku do końca utrzymuję swoją opowieść w aurze tajemnicy, mroku i potężnego zła. Historia jest przedstawiona z punktu widzenia głównego bohatera. Narracja pierwszoosobowa pozwoliła mi lepiej zrozumieć przemianę Jożo.
Finał historii mnie zaskoczył i spowodował, że ciarki przeszły mi po plecach. Nie ma szans na happy end. 
Jeśli macie ochotę na porządną dawkę przerażenia to jest idealna propozycja dla Was.

Moja ocena:
8/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Jozef Karika

Strach
Wydawnictwo: Stara Szkoła
Rok wydania:2017
Oprawa:miękka
Liczba stron:298

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuje wydawnictwu:


Miłego słonecznego weekendu <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger