czwartek, marca 29, 2018

36. [PRZEDPREMIEROWO] DOUGLAS E. RICHARDS - UŁAMEK SEKUNDY

Niesamowicie dobry i intrygujący thriller o naturze czasu i wszechświata, gdzie mikrosekunda decyduję o losach ludzkości. Zapraszam na recenzję książki ,,Ułamek sekundy", którą dopisuję do listy ,,Najlepszych przeczytanych książek w roku 2018".


,,To nie przeszłość pamięta o przeszłości. Przyszłość nie zdoła stworzyć przyszłości. Cieniutka krawędź ostrza naszego tu i teraz to wszystko, co w danym momencie istnieje."    -Robert Pirsig


O autorze:

Douglas E. Richards jest autorem bestsellerów z list New York Timesa oraz USA Today, takich jak WIRED i wiele innych. Zanim zaczął karierę jako pisarz, zajmował wysokie stanowisko w firmie biotechnologicznej. Ukończył mikrobiologię na Uniwersytecie Stanowym Ohio, a następnie zdobył tytuł magistra z inżynierii genetycznej na Uniwersytecie w Wisconsin (gdzie zaprojektował kilka zmutowanych wirusów, obecnie nazwanych jego imieniem). Uzyskał również dyplom MBA na Uniwersytecie w Chicago. 
Pisarz mieszka obecnie w San Diego w Kalifornii, wraz z żoną i dwójką psów.


Fabuła:

Nathan Wexler to genialny fizyk, który twierdzi, że znalazł sposób na wysłanie materii w przeszłość o ułamek sekundy. Swoim odkryciem chce podzielić się ze swoją ukochaną  Jenna Morrison. Niestety za nim się dowie co wynalazł jej narzeczony, zostają porwani. Nathan ginie z rąk porywaczy. 
Jenna rozpoczyna walkę o życie. W odkryciu prawdy pomaga jej detektyw Aaron Blake oraz profesor Walsh. Ich życiu zagraża dwóch ważnych dowódców wrogich sobie zespołów. Edgar Knight oraz Lee Cargill, zrobią wszystko aby zdobyć cenny pendrive z danymi, który posiada Jenna. 
Kiedy na szali leży los całej ludzkości, kobieta postanawia stawić czoła potężnym i wrogim sobie siłom.

,,Przeszłość jest historią
Przyszłość zagadką
Ale teraźniejszość jest darem
a dary są po to by się nimi cieszyć."



Moja opinia:

Passa do niesamowitych książek nadal trwa. Thriller ,,Ułamek sekundy" zrobił na mnie fenomenalne wrażenie. Uwielbiam, kiedy historia wciąga mnie od pierwszych stron i wywołuje wiele skrajnych emocji. Ciągłe niespodziewane zwroty akcji, tempo wydarzeń pędzące jak oszalałe przez co nie można się od książki oderwać ani na chwilę. 
Wielkie gratulacje dla autora, ponieważ widać ile pracy włożył w stworzenie spójnej i logicznej fabuły. Byłby z tego niezły scenariusz na dobry film.
Długo historia Jenny Morrison, Nathana Wexlera oraz Aarona Blake pozostanie w mojej pamięci.
Thriller ,,Ułamek sekundy" czyta się bardzo szybko i przyjemnie ani przez chwilę nie odczułam, że to nie jest mój ulubiony gatunek literacki, wręcz przeciwnie, tematyka podroży w czasie, mnie zafascynowała. 
Autor stworzył wiele ciekawych bohaterów, najbardziej polubiłam Jenne, jej odwaga, spryt i mądrość była dla mnie imponująca.
Dla takiego lajka  z fizyki jakim jestem, bardzo pomocny okazał się rozdział ,,Od autora: co jest prawdą a co nie", który pomógł mi zrozumieć wszystkie ważne zagadnienia użyte w powieści. 
Podobała mi się ciągła niepewność tego, co czeka na mnie na następnej stronie. W tej książce do samego końca nie wiesz jakie będzie zakończenie. Finał historii był oszałamiający, wbiło mnie w fotel z wrażenia.

Premiera książki ,,Ułamek sekundy" będzie miała miejsce 04.04.2018. Nie możecie tego przegapić. Polecam Wam, nie zawiedziecie się!


Moja ocena
10/10



Informacje o książce:

Autor: Douglas E Richards
Wydawnictwo NieZwykłe
Oprawa: Miękka
Data premiery: 04.04.2018
Ilość stron: 470


Za egzemplarz do recenzji bardzo serdecznie dziękuje Wydawnictwu NieZwykłe: 

Miłego dnia życzy, Czytamitu :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger