wtorek, marca 27, 2018

35. ELENA VARVELLO - CZY MNIE SŁYSZYSZ?

Połączenie thrillera, kryminału, romansu oraz powieści psychologicznej ze szczyptą włoskiego temperamentu. Intrygujący debiut koło którego nie można przejść obojętnie. Zapraszam  na recenzję książki Eleny Varvello - Czy mnie słyszysz?



O autorce: 

Elena Varvello to włoska pisarka urodzona w Turynie, absolwentka studiów z kreatywnego pisania. Na podstawie jej opowiadania La pistola nakręcono film krótkometrażowy pod tym samym tytułem. Powieść ,,Czy mnie słyszysz" wywołała zamieszanie na włoskiej scenie literackiej, zbierając doskonałe opinie krytyków i pnąc się na listach bestsellerów. Została okrzyknięta najważniejszą powieścią we Włoszech w 2016 roku. Prawa do jej wydania zostały szybko zakupione przez inne kraje.


źródło opisu: https://www.wydawnictwoliterackie.pl/autorzy/1202/Elena-Varvello

Fabuła:

Elia ma szesnaście lat, kiedy ojciec traci pracę. Jako głowa rodziny nie jest w stanie zapewnić rodzinie należnego bytu. Popada w depresję. Chłopak każdego dnia obserwuje ojca jak zmienia się jego zachowanie. Stara się to wszystko pojąć ale matka nie pomaga mu, twierdząc, że wszystko jest dobrze. 
Elia poznaję nowego kolegę Stefano oraz jego matkę Annę. Zakochuje się. Nagle wszystko się zmienia kiedy w nieznanych okolicznościach ginie chłopiec Giorgio. Elia sunie domysły i ma pewne podejrzenia. 
Każdy skrywa jakąś tajemnicę, każdy chce coś ukryć ale co jeśli prawda ujrzy światło dzienne?


,,Nie możesz mieć tego, czego chcesz, a nie chcesz tego, co masz"



Moja opinia:

Była to książka, która  wymagała od mnie pełnego skupienia, nie chciałam aby cokolwiek mi umknęło. Chęć poznania prawdy jest ogromna. Na początku historii wiedziałam co się stało, ale nie miałam pojęcia jak do tego doszło. Strona po stronie próbowałam pokładać sobie wszystko w całość. Autorka utrzymuję aurę tajemnicy przez całą powieść. Nie jest ona długa, czyta się szybko. Jednak w tym przypadku ta krótka forma, oryginalny a zarazem prosty język, powoduję niezwykły jej odbiór. Kończysz czytać i zastanawiasz się, co dalej? Masz pozytywny chaos myśli, który wymusza od Ciebie podjęcia pewnych życiowych refleksji.
Gdyby ojciec nie stracił pracy, nie popadłby w obłęd przez, który pociągnął swoją rodzinę do rozpadu. Jedno nieszczęśliwe wydarzenie spowodowało, że życie wielu ludzi zmieniło się na zawsze.
Nietuzinkowy wątek miłosny, potwierdza tylko oryginalność powieści.
Mrok tej przeraźliwej nocy pochłonął mnie, sprawiając, że czułam się jakbym to ja szła w nocy przez las, zamiast tej biednej dziewczyny. 
Elena Varvello ukazuję również siłę więzi rodzinnych, niesamowitego wsparcia jakim żona obdarowała męża. Elia nie jest zapatrzony tylko w swoje życie, jego rodzice są dla niego bardzo ważni, przeżywa rozpad rodziny. Tragiczne wydarzenia odmieniły go na zawsze.
Powieść Eleny Varvello jest inna, oryginalna i trzyma w napięciu. 
Polecam.

P.S. Okładka jest tak intrygująca, że miałam ogromną ochotę zapoznać się z treścią książki. 

Moja ocena
8/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Elena Varvello

Czy mnie słyszysz?
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:256



Za egzemplarz do recenzji bardzo serdecznie dziękuje:




Miłego wieczoru Kochani, życzy Czytamitu :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger