wtorek, marca 13, 2018

29. CYNTHIA SWANSON - WYŚNIONE ŻYCIE

Jak często pamiętacie swoje sny? Ja niemal zawsze po przebudzeniu, wspominam co działo się w mojej głowie w trakcie spania. Czasami udaje mi się powrócić do przerwanej historii i ujrzeć jej kontynuacje. Moje sny to najczęściej połączenie wspomnień, marzeń, leków oraz tęsknoty za tym co utracone. 
Cynthia Swanson w swojej debiutanckiej powieści ,,Wyśnione życie" ukazuje nam historię Kitty Miller gdzie nic nie jest takie, jakie się może wydawać.

O autorce:
Cynthia Swanson – bestsellerowa autorka  „The New York Times” i „USA Today”. Zwyciężczyni nagrody WILLA 2016 dla literatury historycznej. Z wykształcenia projektantka wnętrz, z pasji – pisarka. Oba te zajęcia – design i powieści są jej wielką miłością. Mieszka z rodziną w Denver w Kolorado. Jej debiutancka książka ,,Wyśnione życie" trafi również na ekrany kin z Julią Roberts w roli głównej.
Źródło:http://www.wydawnictwokobiece.pl/produkt/wysnione-zycie/

Fabuła:
Kitty Miller prowadzi swoją księgarnię ,,Dwie siostry" wraz z przyjaciółką Friedą w Denver. Cieszy się  ze swojej niezależności, że może robić to na co ma ochotę. Zawsze może liczyć na swoich ukochanych rodziców. Jest samotną kobietą z nadzieją, że jeszcze odnajdzie miłość. Kitty ma tajemnicę. Od jakiegoś czasu w snach przenosi się do swojego alternatywnego życia, gdzie jest szczęśliwą żoną Larsa. Ma cudowne dzieci, piękny dom i oddanych przyjaciół. 
Jednak każda wizyta w drugim życiu coraz bardziej utwierdza Kitty, że jest prawdziwe. Kim naprawdę jest, które życie jest snem? Jakie konsekwencje przyniosą senne podróże?

Moja opinia:
Autorka stworzyła ciekawą oraz wciągającą historię kobiety, która po traumatycznych przeżyciach szuka ukojenia w snach. Główną bohaterkę bardzo polubiłam. Na początku chciałam wraz z nią jak najszybciej wracać do idealnego i poukładanego świata ze snu. Chyba każda z nas marzy o kochającym mężu, cudownych dzieciach i luksusach. Jednak  pojawiają  się liczne problemy w wymarzonym życiu i przez to Kitty staje się mi jeszcze bliższa.
Autorka do końca trzymała mnie w niepewności co jest rzeczywistością a co snem. Książkę czyta się szybko i przyjemnie ani razu się nie nudziłam. Jednak ani trochę nie odczułam klimatu przebywania w roku 1962. Jak dla mnie historia Kitty mogła równie wydarzyć się teraźniejszych czasach.
Zakończona historia skłoniła mnie do przemyśleń. Zastanawiałam się co zrobiłabym na miejscu głównej bohaterki. Czy chciałabym aby moje sny okazały się prawdą? Autorka poruszyła, także ważny poboczny temat jakim jest autyzm. Przyznam się, że ściskało mnie za gardło jak czytałam fragmenty z tym związane. 
Podsumowując debiut Cynthii Swanson w moim odczuciu jest mocnym wejściem w literacki świat. Ciekawa tematyka, niebanalni bohaterowie sprawiają, że książkę jest przyjemna w odbiorze. Dla mnie była  powiewem wiosennej świeżości oraz nowości.
Polecam!

Moja ocena:
7/10

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuje:
 


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Cynthia Swanson

Wyśnione życie
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:424




Miłego dnia Kochani :*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger