poniedziałek, lutego 12, 2018

17.[PRZEDPREMIEROWO] TIM PEAKE - ZAPYTAJ ASTRONAUTĘ

Pamiętam, że od zawsze lubiłam filmy o kosmosie. ,,Armagedon" jest jednym z moich ulubionych  z kosmiczną tematyką w tle. ,,Pasażerowie", ,,Interstellar" zrobiły również na mnie pozytywne wrażenie. Kiedy otrzymałam propozycję recenzji książki Tima Peake - Zapytaj astronautę. Wszystko , co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie. Od razu się zgodziłam. Wiedziałam, że to będzie ciekawa lektura w sam raz dla mnie. 




Tim Peake to pilot i astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) pochodzący z Wielkiej Brytanii.
W 2016 roku ukończył misję Principia, w trakcie której przez pół roku pracował na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej Ekspedycji 46/47. Od lat jest ambasadorem brytyjskiej nauki i kariery w przestrzeni kosmicznej. Bardzo chętnie udziela się w mediach społecznościowych i uczestniczy w spotkaniach, promując naukę i inżynierię wśród uczniów szkół.
(źródło: http://www.wydawnictwokobiece.pl/produkt/zapytaj-astronaute/#)



TIM PEAKE


Pewnie nie raz patrzyliście w niebo, zastawiając się co dzieje się akurat w kosmosie. Książka Tima Peake zabierze Was w kosmiczną podróż od startu rakiety, po lądowaniu na stacji kosmicznej aż po powrót na ziemię. Brzmi ciekawie? Waszą ciekawość jeszcze zaostrzę, że są odpowiedzi na pytania typu: jaki smak ma jedzenie  kosmosie? Jak pierze się ubrania w kosmosie? Skąd na stacji kosmicznej czerpie się wodę? Jak śpi się na stacji kosmicznej? Jak pachnie kosmos? I wiele innych naprawdę interesujących informacji. 




Książka była dla mnie bardzo przyjemna w odbiorze. Forma pytanie - odpowiedź sprawiała, że czułam się jakbym to ja sama osobiście, rozmawiała z astronautą. Liczne zdjęcia, schematy, pozwalały dokładniej zrozumieć co autor miał na myśli. 
Książka jest podzielona na osiem działów, które szczegółowo omawiają daną tematykę jak np. szkolenie, życie i praca w międzynarodowej stacji kosmicznej czy powrót na ziemie. Mnie osobiście najbardziej pobadał się rozdział: życie i praca w międzynarodowej stacji kosmicznej. Dostałam odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań. 
Moja ciekawość została zaspokojona. Otrzymałam również jeszcze nadzieje, że urosnę parę centymetrów muszę tylko na pół roku wylecieć w kosmos (mam 155 cm wzrostu). 
Podziwiam każdego astronautę, który ryzykuje własne życie w imię nauki. Imponujące dla mnie było to, że na stacji kosmicznej stworzyli mikrokapsułkę,  która skutecznie obniżała zawartość komórek nowotworowych w guzie. To jest nasza nadzieja na walkę z rakiem!
Mogę sobie tylko wyobrazić jak im musi być ciężko znosić rozłąkę z rodziną. Jednak wierzę, że widoki, które mogą zobaczyć jako nieliczni w jakimś stopniu  to rekompensuje.
Warto też wspomnieć, że liczne, szczegółowe i barwne opisy kosmosu oraz jak wygląda nasza planeta Ziemia ze stacji kosmicznej, niesamowicie działały na moją wyobraźnie. Miałam wrażenie, że mam na sobie skafander kosmiczny i wyruszam na spacer po kosmosie.
Polecam wszystkim miłośnikom kosmosu i nie tylko, każdy znajdzie tu coś dla siebie.


Moja ocena: 
8/10

PREMIERA JUŻ 15.03.2018!!




Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Tim Peake

Zapytaj astronautę 

Data ukazania: 15.03.2018
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:264



Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuje:





Miłego wieczoru życzy Czytamitu :*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger