środa, lutego 07, 2018

15. [PRZEDPREMIEROWO] AMY SCHUMER - DZIEWCZYNA Z TATUAŻEM NA LĘDŹWIACH


Witajcie w środę. 
Dziś mam dla Was ciekawą propozycję na mroźne wieczory. Lubicie oglądać kabarety, występy stand up? Ja bardzo. Mocne, grubiańskie żarty, bawią mnie najbardziej. Zazwyczaj ten świat kojarzy nam się z mężczyznami. A ja mam dla was autobiografię Amy Schumer - Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach, pierwsza kobieta, która osiągnęła ogromy sukces na scenie stand up. 




Amy Schumer urodzona  1 czerwca 1981 w Nowym Jorku, jest amerykańską aktorką komediową specjalizującą się w stand-upie, dodatkowo scenarzystka oraz producentka.
Amy to  pomysłodawczyni, współproducentka, współscenarzystka oraz główna gwiazda komediowego serialu skeczowego ,,Inside Amy Schumer" emitowanego na Comedy Central od 2013 roku. Zagrała główną rolę i napisała scenariusz do komedii romantycznej ,,Wykolejona" (ang. Trainwreck, 2015). W filmie można odnaleźć liczne sceny autobiograficzne autorki.


Amy Schumer Monologue - SNL


Zwiastun filmu ,,Wykolejona"

Zawsze chciałam poznać świat osób występujących na scenie od kuchni. Amy mi  to umożliwiła. Kiedy rozpoczęłam lekturę, pierwszy rozdział o waginie utwierdził mnie w przekonaniu ,, ok, pośmiejemy się dziś dużo". Pomyliłam się. Oprócz licznych żartów o waginie, seksie, autorka pozwala poznać się od innej strony. 

Ściąga maskę żartownisia i mamy obraz kobiety, która ceni sobie spokój, kocha swoich najbliższych. Dodatkowo przeszła długą i nie usłaną różami drogę aby być dziś tu gdzie jest. 
Amy latami budowała swoją pewność siebie. Ciężką pracą dążyła do spełnienia swoich marzeń. Nigdy się nie poddawała choć nie miała w życiu łatwo. Rozwód oraz utrata majątku przez rodziców. Ciągłe niepowodzenia w miłości. Wszystkie jej traumatyczne przeżycia, sprawiły, że stała się bardzo zaradną osobą. Nie bała się podjąć żadnej pracy, byle mieszkać w swoim ukochanym Nowym Jorku. Imponuje mi jej siła, pewność siebie. Mogłam z tej książki wyciągnąć wiele ważnych wskazówek dla siebie. Dziękuje Amy.





Prywatne zdjęcia autorki oraz fragmenty pamiętnika pisanego w młodzieńczych latach sprawił, że czułam się jakbym siedziała na kawie z koleżanką. Chociaż w tym przypadku lepsze byłoby wino. 
Ostry, wulgarny język może niektórych oburzać, mnie akurat się bardzo podobał. Ten zabieg sprawił, że autorka jest dla mnie autentyczna i prawdziwa. Odnosiłam wrażenie, że wszystko co zostało napisane przez autorkę jest szczere.


Moja ciekawość jak wygląda życie sławnej osoby, została zaspokojona. Wiem, że ja bym się do tego nie nadawała, więc tutaj mój wielki szacunek dla Amy.
Jak już wspominałam, spodziewałam się ciągłych żartów i nie zawiodłam się ale były też wątki przy których się wzruszyłam. Rozdział pod tytułem ,,Mayci i Jillian" bardzo mnie poruszył. Amy uwzględniła w nim bardzo ważny temat. Zgadzam się z nią w 100 %. 

Jeśli chcecie widzieć co mnie tak bawiło a także wzruszyło, koniecznie sięgnijcie po autobiografię Amy Schumer - Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach (jeśli jesteście pełnoletni dobrym dodatkiem do lektury będzie wino a jak nie to wasza ulubiona czekolada). Poprawa humoru gwarantowana!

Premiera książki już 02.03.2018!




Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:

Amy Schumer

Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach
Data ukazania: 2018.03.02
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Rok wydania:2018
Liczba stron:352 + 16 (wkładka)
               



Moja ocena: 7/10


Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję:

Miłego wieczoru życzy Wam, Czytamitu :*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger