wtorek, stycznia 09, 2018

5. Remigiusz Mróz - Kasacja

Witam Was, mam dziś recenzję książki Remigiusza Mróz o tytule Kasacja. Na wstępie, przyznam się Wam, że było to moje pierwsze spotkanie z twórczością autora i ciągle zastanawiam się dlaczego nastąpiło to dopiero teraz. Lepiej późno niż wcale.


Remigiusz Mróz urodził się 15 stycznia 1987 roku w Opolu. Polski prawnik, autor licznych powieści. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych. Kasacja to thriller prawniczy, pierwszy tom z serii o Chyłce i Zordonie.




Joanna Chyłka to główna bohaterka książki. Jest prawniczką, pracująca dla jednej z najlepszych warszawskich kancelarii Żelazny & McVay. Chyłka to atrakcyjna kobieta, pewna siebie, bezczelna, znająca swoją wartość. W kontaktach z innymi ludźmi, balansuje pomiędzy chamstwem a  otwartością. Bohaterka została patronką dla młodego Kordiana Oryńskiego.
Kordian zwany przez Chyłkę, Zordonem rozpoczął swoją karierę prawniczą w kancelarii Żelazny & McVay. Myślał, że będzie to spełnienie jego marzeń, jednak bardzo się rozczarował. Od pierwszych dni, zastanawiał się czy aby nie zrezygnować. Każdy kto z nas zaczynał pracę, wie co czeka nowego, po przyjęciu.
Chyłka i Zordon, otrzymują sprawę obrony Piotra Langera, syna biznesmena. Oskarżony został o zabicie dwóch osób i przebywanie z ciałami w swoim mieszkaniu przez 10 dni.
Sprawa wydaje się oczywista i banalna. Jednak winowajca nie chce współpracować z Chyłką i Oryńskim.
Nie ma zamiaru przyznać się do winy. Rozpoczynają się komplikacje. Pełno znaków zapytania i brak mocnych dowodów. Ktoś prowadzi perfidną grę wobec głównych bohaterów. Czy Chyłka wraz ze swoim aplikantem wybronią swojego klienta? Czy dowiedzą się kto ich zastrasza? 

Ja już wszytko wiem i do tej pory jestem w szoku. Czuję się oszukana! Dałam się nabrać. Finał książki bardzo mnie zaskoczył. Byłam pewna, że już wszystko wiem ale jednak nie. Gratuluje autorowi. Dawno mnie nikt tak nie wywiódł w pole. 
Bardzo imponuje mi się główna bohaterka książki. Kobieta z mocnym charakterem, nie dająca się zdominować przez nikogo. Na dodatek jeździ BMW X5, tym już skradła moją sympatię. Mimo, że mamy w książce do czynienia z wieloma prawniczymi sformułowaniami to język jest prosty a czasami wręcz ocierający się o chamstwo. Sprawia to,że książkę czyta się z zaciekawieniem. Nie raz wywołała u mnie uśmiech a czasem oburzenie. Na początku miałam mieszane uczucia co do książki, jednak finał, rozwiał wszystkie moje wątpliwości. Polecam Wam bardzo gorąco na mroźne wieczory.



W sumie cieszę się, że dopiero teraz zapoznałam się z twórczością Remigiusza Mroza, ponieważ mogę sięgnąć po drugi tom ,, Zaginięcie" i znów czerpać radość z czytania. Dopisuję się do fanów autora.

Miłego zaczytanego wieczoru. 
Idę chłonąć drugi tom.


Autor: 

Remigiusz Mróz

Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2015
Oprawa:miękka
Liczba stron:496


2 komentarze:

  1. Chyłka ma coś w sobie. Ta jej bezczelna pewność siebie jest rewelacyjna :) Zordona też lubię, a w kolejnych częściach jego osoba jest jeszcze bardziej interesująca. Ale nie zdradzę więcej! Sama zobaczysz. Życzę miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję 😘😘 czekam na wieczór i na moją chwilę z książką 😊😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger