piątek, stycznia 05, 2018

4. Magda Stachula - Idealna

Witam, mam dziś dla was recenzje thrilleru psychologicznego Magdy Stachula pod tytułem Idealna. Autorka jest moim odkryciem roku 2017. Dopisuje się do grona jej fanów a Was serdecznie zapraszam do czytania.




Magda Stachula, mieszka w Krakowie, absolwentka judaistyki na Uniwersytecie Jagielońskim.  Zawodowo zajmowała się importem kamer do monitoringu wizyjnego. ,,Idealna" to jej debiut literacki. W roku 2017 wydała swoją drugą książkę pod tytułem ,,Trzecia".



Akcja książki ma miejsce w Krakowie oraz Pradze. Czas opisywanych wydarzeń jest nam dokładnie znany. Zamiast standardowego podziału na rozdziały, mamy podaną dokładną datę oraz bohatera, który opowiada nam co się wydarzyło, w danym momencie, co myślał i odczuwał. Bohaterami książki są Anita, Adam, Eryk oraz Marta.
Anita, to 35 letnia atrakcyjna blondynka o skandynawskiej urodzie. Pracuje mobilnie w domu. Żona Adama. Szczęśliwa para do czasu, aż nie pojawiły się problemy. Bezowocne próby zajścia w ciąże doprowadziły Anitę do skraju depresji. Główna bohaterka chciała uchodzić za idealną, do ideału kobiety, brakowało tylko dziecka, którego nie mogła mieć.  Frustracje i ciągłe niezadowolenie, przelewała na Adama, co fianlnie kończyło się ciągłymi spięciami i awanturami między nimi. Oddalali się od siebie, zmierzali ku końcowi. Anita zaczęła uwielbiać, przebywać sama ze sobą. Znalazła zajęcie, które koiło jej ból, podglądała ludzi w internecie przez kamery miejskiego monitoringu. W jej życiu pojawia się Marta oraz Eryk. Kto chce zniszczyć Anitę i ma wobec niej okrutny plan? Tego już musicie dowiedzieć się sami, sięgając po książkę.



Akcja nabierała tempa stopniowo. Autorka w interesujący sposób połączyła historię czwórki bohaterów, wszystko niemal się ze sobą zgadzało. Zdziwił mnie jednak, finał wątku Eryka i Marty. Przeczytałam wiele kryminałów i nie na taki obrót akcji liczyłam. Miałam ochotę na coś bardziej spektakularnego. 
W połowie książki, zaczynałam się domyślać, kto stoi za wszystkimi okrutnymi akcjami wymierzonymi w główną bohaterkę. Nie pomyliłam się.
Zakończenie thrilleru jest otwarte, wiec mogłam się tylko domyślać, co dalej wydarzyło się we wspólnym życiu Anity i Adama, życzyłam im jak najlepiej. Udowodnili, że miłość może przetrwać, każdą burzę. 
Wątek Anity był mi bardzo bliski, sama niedawno zostałam mamą, więc tylko mogę wyobrażać sobie uczucie ciągłego rozczarowania, niepokoju oraz desperacji.
Autorka poruszyła  bolesne tematy, zdrady i walki o dziecko. Ukazała w jaki sposób dwójka kochających się ludzi, może niszczyć się nawzajem. Książka w moim odczuciu jest autentyczna, ciekawa i wciągająca od pierwszej strony. Nie jest napisana, ciężkim i barwnym językiem ale jasnym i zrozumiałym.
Polecam Wam zapoznać się z twórczością autorki, nie pożałujecie!
Miłego, zaczytanego dnia.




Autor: 

Magda Stachula

Wydawnictwo: Znak
Rok wydania:2016
Oprawa:miękka
Liczba stron:384

2 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger