wtorek, stycznia 02, 2018

3. Alice Feeney - Czasami kłamię

Witam Was w Nowym Roku, jestem świeżo po lekturze Alice Feeney - Czasami kłamię. Na wstępie mogę stwierdzić, że to jeden z lepszych, thrillerów psychologicznych jakich miałam okazje przeczytać. 

Alice Feeney to brytyjska pisarka oraz dziennikarka. Pracowała dla BBC News przez piętnaście lat, jako wydawca, reporterka, producentka. Czasami kłamię to jej pierwsza książka.



Rozpoczynając książkę, poznajemy główną bohaterkę Amber Reynolds, która informuje nas o trzech rzeczach, a mianowicie:
1. Jest w śpiączce.
2. Mąż już jej nie kocha.
3. Czasami kłamie
Dawno już nie zaintrygowała mnie książka na wstępie jak ta. Od samego początku, ciekawa byłam dlaczego Amber kłamie i co do tego ją skłoniło lub kto.
Autorka przeplatała trzema czasami wtedy, teraz, przedtem.
W rozdziałach o tytule "wtedy", dowiadujemy się stopniowo, dlaczego i jak doszło do wypadku.
Czas "teraz", ukazuje stan umysłu Amber w trakcie śpiączki. Ciało nie reaguje ale świadomość bohaterki pracuje na najwyższych obrotach.
Czas "przedtem" to zapiski z pamiętnika, poznajemy losy dziesięciolatki, która nie zaznała miłości od swoich rodziców.
W trakcie czytania, fragmentów pamiętnika, przeżyłam nie mały szok. Autorka przez chwilę dała mi odczuć, że  zwątpiłam w to co czytam. Okazało się, że nie jest tak jak przepuszczałam.
Ciągłe zwroty akcji, przeskakiwanie w czasie fabuły sprawiły, że książkę czytało się bardzo szybko a ciekawość co jeszcze się wydarzy, rosła z każdym rozdziałem.
Nic nie było  takie jak się wcześniej wydawało, autorka ciągle wodziła mnie za nos.
Główna bohaterka przez całą powieść zgrywała ofiarę, którą suma sumaro została. Jednak w finałowej scenie w moim odczuciu została gorszym potworem niż jej siostra Claire.
Po skończonej lekturze miałam nie mały chaos myśli w głowie, spowodowany zaskoczeniem mieszanym z delikatnym oburzeniem. Sama nie wiedziałam co jest prawdą a co kłamstwem.
Starałam się zrozumieć Amber, ponieważ nie miała łatwego dzieciństwa przez Claire. Jednak to co zrobiła było bezduszne.
Polecam Wam książkę z czystym sumieniem. Jest intrygująca, zachwycająca, oburzająca.
Niesamowicie szybkie zwroty akcji oraz pokręceni bohaterowie sprawiają, że rozpoczynając czytanie jesteś już wmieszany w plątaninę kłamstw.. Nie odłożysz książki dopóki, nie poznasz prawdy.

Dobrej nocy.




Autor: 

Alice Feeney

Wydawnictwo: W.A.B. / GW Foksal
Rok wydania:2017
Oprawa:miękka ze skrzydełkami
Liczba stron:352



2 komentarze:

  1. Super😃 jestem w trakcie czytania innej a już myślę kiedy sięgnę po polecane przez Ciebie😃 Dobrze się Anetko Ciebie czyta 😚

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytanie szybko staje się nałogiem ❤💋 dziękuję ❤❤❤❤

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger