niedziela, grudnia 31, 2017

2. Natalia Sońska - Zakochaj się Julio

Witam Was w sylwestrowe popołudnie.
Dzisiaj przychodzę do Was z piękną historią o miłości z panoramą Tatr w tle. "Zakochaj się Julio. Miłość jak z bajki - to się zdarza". Wczoraj zakończyłam czytanie, więc moje rozmarzenie wciąż trwa…




Natalia Sońska urodziła się 27 czerwca 1993.  Autorka pełnych emocji książek - "Garść pierników, szczypta miłości" oraz "Obudź się, Kopciuszku". Powieść "Zakochaj się Julio" jest najnowszym dziełem młodej pisarki.

Zakochaj się Julio

Julia, tytułowa bohaterka książki jest młodą kobietą, która zaczyna swoją karierę jako pełna pasji nauczycielka matematyki. Wymagająca w trakcie lekcji lecz jako wychowawca przyjazna, zawsze stawia swoich uczniów na pierwszym miejscu. Nie boi się stanąć po ich stronie wierząc, że jeden błąd nie może przekreślić ich szans na rozwój. Sama jednocześnie ryzykuje utratę kariery.
Julia jak każdy z nas marzy o prawdziwej miłości. W tej kwestii jednak została bardzo zraniona, po zdradzie narzeczonego, postanowiła poświęcić się w pracy. Kiedy opadają ostatnie łzy smutku stwierdza, że czas zacząć cieszyć się małymi rzeczami. Po zdradzie podnosi się, lecz zaczyna brakować jej miłości.
Pewna wycieczka szkolna do Zakopanego sprawiła, że jej życie nie będzie już takie samo. Miłość dopada ją w najmniej oczekiwanym momencie.




Moje wrażenia

Po tytule książki spodziewałam się, że czeka mnie przeprawa przez cukierkową historię doprowadzającą mnie do mdłości. Pomijając wątek miłości Darka do Juli, który był dla mnie zbyt przewidywalny, autorka bardzo mnie zaskoczyła. Dzięki niej mogłam wrócić do czasów szkolnych, przypomnieć sobie towarzyszący stres na lekcji matematyki. Znów byłam na wycieczce szkolnej.
Opisy zimowego Zakopanego sprawiły, że miałam ochotę spakować się, wsiąść do auta i ruszać w stronę Tatr...
Natalia Sońska wykreowała ciekawych bohaterów. Julię od pierwszych chwil polubiłam. Szkoda, że na mojej szkolnej drodze nie miałam okazji spotkać nauczycielki z powołania. Ola, przyjaciółka Julii-impulsywna, zabawna, nie myśli o konsekwencjach tylko działa. Z drugiej strony przedstawiona jest jako profesjonalna prawniczka. Jakub, pogubiony w uczuciach, szukający prawdziwej miłości. Nie bał się dla uczucia, zaryzykować kariery i zdobytego prestiżu. Poboczni bohaterowie dopełniają plejadę świetnie stworzonych bohaterów. Dwa złe charaktery tej powieści, zamykają listę. 
Myślę, że cała wykreowana historia tworzy spójną całość. Podczas czytania, cały czas towarzyszyły mi przyjemne odczucia. Gorąco kibicowałam Julii w jej zmaganiach z przeciwnościami losu.
I wiecie co...?? 
Nie zdradzę Wam nic więcej. Musicie sami sięgać po książkę a dowiecie się, jak zakończyła się historia Julii.
Po zakończeniu czytania w mojej głowie została jedna, ważna myśl: Cieszmy się z małych rzeczy, dzięki tej radości nasze życie stanie się piękniejsze.

Niech to będzie nasze motto na Nowy Rok. Szczęśliwego, zaczytanego zbliżającego się roku 2018 ! 




Autor: 

Natalia Sońska

Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2017
Oprawa:miękka
Liczba stron:376

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger