środa, sierpnia 26, 2020

307. [PRZEDPREMIEROWO] MAREK STELAR - BLIZNY

Każdy z nas nosi w sobie rany, które z mijającym czasem się zabliźniają. Czasami jedno wydarzenie, przypadek, nieszczęśliwszy wypadek otwiera ją jedną po drugiej... 


MAREK STELAR - BLIZNY
PREMIERA 02.09.2020 




Fabuła:

Na placu budowy zostają odnalezione zwłoki. Nadkomisarz Rędzia ze szczecińskiej Komendy Policji wpada na ślad, który łączy śmierć denata z tragedią sprzed lat. Musi cofnąć się w czasie i wrócić do licealnej wycieczki klasowej w okolice Złocieńca, z której jeden z jego kolegów wrócił jako bohater, a kilku innych nie wróciło wcale. Co łączy tajemnicze zabójstwo sprzed lat z odnalezionym niedawno ciałem i dlaczego wszyscy tak bardzo chcą zapomnieć o bohaterze, który kiedyś z narażeniem własnego życia uratował swoich kolegów z klasy?
MOŻE NIE MA BOHATERÓW BEZ SKAZY?




Moja opinia:

Dawno już nie czytałam polskiego kryminału. Moja ciemniejsza strona, upomniała się o swoje w momencie otrzymania propozycji pokazania i opisania wrażeń po lekturze książki ,,Blizny”. Moje pierwsze spotkanie z twórczością autora Marka Stelar zakończyło się z myślą ,,Jakie to było dobre!”. Lubię, kiedy historia trzyma w napięciu, zaskakuje i nie pozwala się nudzić ani na chwilę, a w tym przypadku tak właśnie jest.

Przeskoki czasowe sprawiają, że w jednej chwili jesteśmy w teraźniejszości, a za moment mamy okazję widzieć naszego głównego bohatera jako licealistę. Młodość rządzi się swoimi prawami, jednak popełniając błąd trzeba za niego zapłacić bez względu na wiek.

Książka ,,Blizny” jest moją pierwszą, gdzie akcja toczy się w czasie pandemii, na szczęście to tylko tło i nie zakłóca to w żaden sposób głównego wątku. Mamy zagadkę, morderstwo, ofiary ale autor dodał tu również odrobinę wątku obyczajowego, co mi się bardzo spodobało. Czytając książkę, moja wyobraźnia podsuwała mi obrazy i przyznam, że ciekawy byłby z tego film, czy serial. Główny bohater Nadkomisarz Rędzina to interesująca postać, do której od razu można poczuć sympatię. Nie jest sztuczny, czy z rozdmuchanym ego, jest po porostu ludzki w tym, co robi.

,,Blizny” to książka gdzie głównym motywem jest morderstwo, które wyjaśnienie niesie w sobie wiele konsekwencji. W tym przypadku ,,prawda nas wyzwoli”, ma różne oblicza. Zaskakujące zakończenie oraz liczne zwroty akcji sprawiają, że tę książkę czyta się bardzo dobrze. Moja mroczna część duszy, czuję się usatysfakcjonowana i spełniona.  





Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Marek Stelar
Blizny
Wydawnictwo: Filia
Data premiery:02.09.2020
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:400
Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger