poniedziałek, sierpnia 10, 2020

302. [PRZEDPREMIEROWO] LIDIA LISZEWSKA, ROBERT KORNACKI - TYLKO SZEPTEM

Prawdziwa miłość nie zna granic. Nie przeszkadza jej wiek, kolor skóry, pochodzenie. Budzi w człowieku wszystko, co najlepsze. Jednak momentami budzą się wątpliwości i zaczynamy się zastanawiać, czy aby na pewno jest ona prawdziwa i szczera. Czujemy się rozdarci, potrzebujemy potwierdzenia. Miłość mówi do nas szeptem i tylko, kiedy się na nią otworzymy to ją usłyszymy...


PREMIERA 12.08.2020
LIDIA LISZEWSKA, ROBERT KORNACKI - TYLKO SZEPTEM
CYKL: BURSZTYNOWA MIŁOŚĆ (TOM I)
SERIA MORSKA




Fabuła:
Dla Edyty najważniejsze są książki, które tworzy, oraz jej dorosłe dzieci. Skrycie marzy jednak o wielkim uczuciu. Dla młodszego od niej Jacka liczą się przede wszystkim niezależność i wolność, które zapewniają mu rybacki kuter i słone wody Bałtyku. Niespodziewane spotkanie na plaży wywraca ich życia do góry nogami. Zaskoczeni postanawiają dać szansę rodzącemu się uczuciu. Choć dzieli ich wiele, to nastrojowa atmosfera nadmorskiej miejscowości oraz wspólne spacery brzegiem morza sprawiają, że ich relacja pogłębia się. Przypadek połączył tych dwoje, tylko czy to wystarczy?
źródło opisu: Czwarta Strona



,,Znów pozwalam sobie
Rozum śpi
Będzie dobrze, cichy szept
Gdzieś daleko ucieknijmy dziś
Strumień miast, bez celu tak
Już nie chce wydeptanych dróg
Zmęczonych słów
Uprzejmych kłamstw
Prawdy pół
Dotykiem twym chce upić się
Znów wierzyć ze to wszystko może trwać
Że to nie minie nam"

Gromee ft. Ania Dąbrowska & Abradab – Powiedz mi


Moja opinia:

Uwielbiany przeze mnie pisarski duet, powrócił i to z jaką piękną książką, nie tylko zewnętrznie ale wewnętrznie. W powieści ,,Tylko szeptem” przepadłam widząc już samą okładkę. A Edytę i Jacka polubiłam wraz z rozwijającą się fabułą. Miałam możliwość wraz z głównymi bohaterami, pospacerować po plaży, słyszeć ukochany szum morza oraz obserwować dwójkę ludzi, którzy zagubieni w życiu, starają się odnaleźć.  

Po raz kolejny zasiadając do pisania opinii, mam kłopot jak przekazać to, co czuję. Mam wrażenie, że mój zasób słów jest zbyt ubogi w porównaniu z tym, którym miałam do czynienia przez ostatnie wieczory.

Historie tworzone przez autorkę Lidię Liszewską oraz autora Roberta Kornackiego charakteryzuje ogromna dokładność, perfekcja i życiowe doświadczenie. Możliwie, że nie każdy będzie zadowolony, bo jeśli oczekujecie cukierkowej historii (jak mówi moja koleżanka ,,gdzie z dzióbków sobie spijają”) to od razu szukajcie innej lektury na wieczór. Na historię przedstawioną w książce ,,Tylko szeptem” należy otworzyć nie tylko serce ale i umysł.

Jednej z pobocznych bohaterek nie polubiłam podwójnie. Po pierwsze za jej zachowanie i postępowanie, po drugie, za imię. Kto przeczyta książkę, domyśli się o kogo mi chodzi. :)

Powieść ,,Tylko szeptem” to dojrzała historia o dwójce zagubionych w życiu osób. Przypadek, krzyżuje ich drogi i sporo miesza w ich życiorysach. Emocji nie brakuje, uderzają one niespodziewanie w najmniej oczekiwanym momencie. Charakterystycznych dla autorów zwrotów akcji nie brakuje i oczywiście zakończenie, które wzbudza apetyt na więcej.

Uwielbiam i cenię takie powieści, które są nieskalane banalnością, a życie to nie idylla oraz gdzie warto patrzeć na pewne aspekty, trochę szerzej.

POLECAM!

P.S. Powyższy cytat pochodzi z piosenki, której tekst idealnie pasuje do historii Edyty i Jacka.  




Informacje o książce:
Autor: Lidia Liszewska, Robert Kornacki
Data ukazania: 2020.08.12
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:343


Za egzemplarze książek do recenzji dziękuję  wydawnictwu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger