środa, czerwca 10, 2020

286. EDYTA ŚWIĘTEK - SZCZYTY CHCIWOŚCI

Chciwość to zła ludzka cecha. Zawsze będzie wszystkiego za mało, chce się tylko więcej, a do celu dąży się w najgorszy możliwy sposób.
Fortuna sprzyja takim ludziom do czasu, a potem trzeba spłacić długi...

EDYTA ŚWIĘTEK - SZCZYTY CHCIWOŚCI
PREMIERA: 09.06.2020
TOM IV - GRZECHY MŁODOŚCI


Fabuła:
Kolejny tom fascynującej, pełnej emocji, miłości i dramatów historii polskiej rodziny.Autorka uazuje w niej codzienne radości i smutki polskiej rodziny, które splatają się z realiami życia w minionej epoce. Przełom lat 80 i 90 przynosi mieszkańcom Bydgoszczy nowe problemy. Inflacja oraz bezrobocie zmuszają obywateli do podejmowania nowych wyzwań. Tymoteusz poszukuje okazji do szybkiego pomnożenia fortuny. Ryzykuje spory kapitał w niepewnym przedsięwzięciu. Również Justyna wykazuje się znaczną przedsiębiorczością. Kobieta wciąż utrzymuje kontakt z domniemanym synem Heleny Wetlik. Kim jest w rzeczywistości Klaus Engel i jaką niespodziankę chowa w zanadrzu?
źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4919005/szczyty-chciwosci



Moja opinia:
Wczoraj miała miejsce premiera najnowszej części z serii ,,Grzechy młodości". Autorka Edyta Świętek proponuję nam tym razem, intrygujący tytuł ,,Szczyty chciwości"
Lektura czwartego tomu, mojej ulubionej sagi rodzinnej jest już za mną. Co mogę napisać? 
Otóż po raz kolejny przepadłam. Spotkanie z bohaterami Trzeciaków to niczym miły czas z przyjaciółmi, których dawno się nie widziało. Chociaż nie za wszystkimi moja tęsknota była taka sama.
Akcja tym razem toczy się w latach,w których się urodziłam (1993 rok), więc z wielkim zaciekawieniem czytałam o tym jak wyglądał świat, kiedy ja jeszcze nie byłam niczego świadoma. 
Uwielbiam styl pisania autorki. Codzienność, problemy, ludzkie cierpienia i radości są przedstawianie w sposób obrazowy, w głowie tworzy się nam perspektywa Bydgoszczy na przełomie lat 80 i 90. Mamy okazję widzieć zmiany polityczne, ekonomiczne, które bardzo wpłynęły na bohaterów.
,,Szczyty chciwości" to świetna powieść obyczajowa, ukazująca codzienne życie ludzi, pragnących kochać, posiadających wiele marzeń. Między wszystkie piękne i pozytywne aspekty codzienności, wkrada się gorycz porażki, zazdrości oraz zdrady.
Akcja jest dynamiczna, więc nie ma możliwości, aby wkradła się nuda. Dla mnie najważniejszym i kulminacyjnym, momentem powieści było odkrycie prawdy, która wreszcie ujrzała światło dzienne.
Ogromnie się cieszę, że będzie kolejna część już nie mogę się doczekać ponownego spotkania z bohaterami i kolejnej literackiej podróży po Bydgoszczy.

Polecam!



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Edyta Świętek
Szczyty chciwości
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




2 komentarze:

  1. Serdecznie dziękuję za miłe słowa i życzę wielu przyjemnych chwil spędzonych z książką w dłoni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę dobrego dnia. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger