sobota, marca 07, 2020

269. [PRZEDPREMIEROWO] B.A. PARIS - DYLEMAT

Dzień urodzin każdy z nas chciałby celebrować jak najlepiej. Choć przez chwilę, chcemy aby cały świat kręcił się tylko wokół nas. Czasami zapatrzeni w egoistyczne pobudki nie widzimy tego, co dzieje się w naszym życiu niedobrego.

B.A. PARIS - DYLEMAT 
PREMIERA 11.03.2020 




Fabuła:
Czterdzieste urodziny Livii zapowiadają się wyjątkowo hucznie, o wiele bardziej spektakularnie, niż mogłoby wyglądać jej wesele, którego zresztą nigdy nie miała…
Na przyjęciu zjawią się wszyscy, na których jej zależy, za wyjątkiem córki, Marnie, która studiuje zagranicą. I chociaż Livia kocha Marnie, skrycie cieszy się, że jej nie będzie. Gdy tylko przyjęcie się skończy, Livia zamierza wyjawić swojemu mężowi, Adamowi, sekret dotyczący Marnie. Na razie jednak chce cieszyć się szczęśliwymi chwilami z rodziną.



źródło opisu: https://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazki/dylemat/


Moja opinia:
Wczoraj przeglądając nowości na Legimi zauważyłam, że już jest dostępna najnowsza książka autorstwa B. A. Paris - Dylemat. Od razu pobrałam e-book i rozpoczęłam czytanie.
Początek był naprawdę obiecujący, czytelniczy apetyt na dobrą ucztę rósł z każdą stroną. 
Historię poznajemy z perspektywy Adama oraz Livii, co pozwala nam na poznanie różnych emocji bohaterów odnośnie tego samego wydarzenia oraz mamy okazję poznać ich lepiej. Osobiście lubię kiedy autor w ten sposób dzieli fabułę i przechodząc do fabuły. Po zakończeniu, pierwsza myśli jaka mi przyszła do głowy to: ,,co za absurd". Minęło kilka minut, ochłonęłam, jednak rozczarowanie pozostało.
W momencie kiedy doszłam do epicentrum historii, cała radość z lektury ulotniła się niczym powietrze z przebitego balona. Do tej chwili nie jestem w stanie pojąć postępowania Adama. Rozumiem, że stres oraz szok może siać spustoszenie w naszej psychice ale jego zachowanie było dla mnie absurdalne. W naszym życiu są rzeczy ważne i ważniejsze.  Postępowanie Livii bardziej do mnie przemawiało. Rozumiem jej decyzję, aby wyjawienie prawdy przełożyć w czasie. Sprawa była bardzo delikatna i źle rozegrana mogłaby przynieść więcej szkód. Choć patrząc na jej wybór, można pomyśleć, że Livii działała egoistycznie. 
Naprawdę liczyłam na emocję jakie towarzyszyły mi przy pierwszym spotkaniu z twórczością B. A. Paris. Książkę ,, Za zamkniętymi drzwiami" czytałam w 2017 roku, do dziś ją pamiętam. To napięcie, które momentami było tak przytłaczające, a z drugiej strony uzależniające. Nie mogłam przerwać lektury, ani na moment. Nie zasnęłabym nie poznając prawdy, która była po prostu okrutna. 
Czytając ,,Dylemat" czekałam na te wszystkie emocje, licząc, że wreszcie je poczuje. W mojej głowie pojawiały się liczne, inne rozwiązania historii, które gdyby się wydarzyły, uratowałyby całość. Niestety nic takiego się nie wydarzyło. Ciągle czekałam, czytałam i czekałam, a nie nastąpiło nic na co liczyłam. 
Szkoda.



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
B.A. Paris
Dylemat
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:11.03.2020
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:352

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:


2 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger