środa, lutego 12, 2020

262. [PREMIEROWO] CHRISTIAN UNGE - PRZEJDŹ PRZEZ WODĘ, KROCZ PRZEZ OGIEŃ

Niespodziewane wydarzenie, często burzy naszą codzienność. Czasami wszystko zmienia się na plus. Jednak są również momenty, kiedy w życie wkrada się bezsilność, strach i wielki poczucie walki o swoje bezpieczeństwo oraz rodziny...

CHRISTIAN UNGE - PRZEJDŹ PRZEZ WODĘ, KROCZ PRZEZ OGIEŃ
PREMIERA: 12.02.2020
TOM I






Fabuła:
Tekla Berg jest lekarzem w sztokholmskim szpitalu. Odważna, niekiedy kontrowersyjna w metodach leczenia, doskonale radzi sobie w pracy pod presją. Nie boi się podejmować śmiałych decyzji, mimo że te mogą potencjalnie zagrozić jej karierze. Tekla ma też dwie tajemnice - nękającą ją fotograficzną pamięć, którą kontroluje starannie wymierzanymi dawkami amfetaminy, i ukochanego brata, który zaginął i nikt nie potrafi tego wyjaśnić.
Gdy w mieście wybucha budynek mieszkalny, Tekla dociera na miejsce katastrofy jako jedna z pierwszych. Prawdopodobnie był to atak terrorystyczny. Rannym, któremu pomaga lekarka, jest mężczyzna z rozległymi poparzeniami ciała i twarzy. Być może to jeden z terrorystów. Jednak nie to najbardziej niepokoi Teklę. Mężczyzna wydaje się dziwnie znajomy i wywołuje lawinę najgorszych wspomnień.


źródło opisu: materiały wydawnictwa


Moja opinia:
Ostatnio przeczytałam taką książkę, która kompletnie zawładnęła moim sercem i umysłem. Ciągle czując żar tych emocji, ciężko było mi zacząć nową przygodę. Długo zbierałam się do nowego, szwedzkiego thrillera psychologicznego od Wydawnictwa Wielka Litera. Obawiałam się, że rozczaruje się i nie będę czerpać żadnej przyjemności z lektury. Jakże miłe było moje zaskoczenie, ponieważ nic takiego nie miało miejsca. 
Autor Christian Unge stworzył ciekawą postać jaką jest Tekla Berg. Charyzmatyczna, oddana pracy jako chirurg w Szpitalu imienia Alfreda Nobla w Sztokholmie.  Posiada ogromną wiedzę, a jej temperament napędza ją do pracy pod presją. Niespodziewanie podczas jednego z dyżurów na SORze dzieje się coś, co wywraca życie głównej bohaterki do góry nogami. Co ma wspólnego czwartkowy dyżur Tekli w szpitalu z brutalną mafią? Tego Wam już nie zdradzę, ale to połączenie mnie niesamowicie zaintrygowało. 
Na uwagę zasługuję fakt, że autor jest lekarzem, dzięki temu wszystko co w książce związane jest z medycyną jest przedstawione bardzo fachowo i profesjonalnie. 
Osobiście od jakiegoś czasu unikam wszystkiego co związane ze szpitalem, na szczęście pojawiający się w książce kryminalny wątek spowodował, że książkę czytało mi się po prostu dobrze.
,,Przejdź przez wodę, krocz przez ogień" to trzymający w napięciu i zaskakujący thriller psychologiczny. Pierwszy tom czarnej trylogii. 
Dawno nie miałam takiej przyjemności z czytania książki z tego gatunku. Czytając ją miałam wrażenie, że z każdym nowo rozpoczętym dniem przez bohaterów, akcja nabiera tempa i jednocześnie wiele zostaje wyjaśnione, a zarazem powstają nowe niewiadome. Koniec zaskakuje, zostawiając czytelnika z nadzieję, że kolejna część będzie jeszcze lepsza.
Brutalny i bezkompromisowy świat w połączeniu z medycznym profesjonalizmem tworzy mieszankę wybuchową.  Dodatkowo uwielbiam, kiedy kobieca postać gra pierwsze skrzypce w takiej historii. Tekla to bohaterka, którą od razu polubiłam. Silna, zdeterminowana, zdolna, a zarazem stawiająca dobro rodziny jako priorytet. 
To był dobry czas z książką.





Moja ocena:
7/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Christian Unge
Przejdź przez wodę, krocz przez ogień
Wydawnictwo: Wielka Litera
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:419

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger