niedziela, stycznia 26, 2020

258. PETER ROBINSON - NIEOSTROŻNA MIŁOŚĆ

Z perspektywy czasu dostrzegamy ile błędów popełniliśmy będąc młodzi. Rozmyślamy, co zrobilibyśmy inaczej. Patrzymy na młodsze pokolenie, chcąc ich przestrzec, jednak oni nie słuchają. Każdy chciałby szybko, dobrze zarobić, a to czasami doprowadza do tragedii...

PREMIERA 15.01.2020
PETER ROBINSON - NIEOSTROŻNA MIŁOŚĆ





Fabuła:
W porzuconym samochodzie na wiejskiej drodze zostaje znalezione ciało studentki. Na pierwszy rzut oka sprawa wygląda na samobójstwo, ale ofiara nie miała nawet prawa jazdy, a jej ciało prawdopodobnie zostało skądś przeniesione. Komu mogło zależeć na tym, by dziewczynę znaleziono akurat tam? Kiedy – i dlaczego – naprawdę zmarła?
Równocześnie do inspektora Banksa dociera informacja o kolejnym trupie. W parowie na dzikich wrzosowiskach leży martwy mężczyzna w drogim garniturze i pozbawiony jakiegokolwiek dowodu tożsamości. Czy po prostu potknął się i spadł? Ale co robił sam na wrzosowiskach, daleko od cywilizacji?
Wątpliwości się mnożą, a obydwie sprawy zdają się nie mieć rozwiązania. Zespół Banksa otrzymuje mrożącą krew w żyłach wiadomość. Powrócił dawny wróg…

źródło opisu: https://soniadraga.pl/produkt/nieostrozna-milosc


Moja opinia:
Kiedy czytałam najnowszą książkę Petera Robinsona, miałam wrażenie, że rozwiązanie tajemniczej śmierci młodej studentki mam na wyciągnięcie ręki. Nie miałam żadnej trudności domyślić się, co było przyczyną jej samobójczej śmierci. Okazało się, że moje przypuszczenia są słuszne. Jednak pojawił się motyw dwóch, kolejnych, tajemniczych morderstw, które na pierwszy rzut oka nijak miały się do głównego nurtu kryminału. 
,,Nieostrożna miłość" to kolejna książka z cyklu ,,Inspektor Banks", to już 25 tom. Osobiście znam kilka książek autora i brak znajomości wcześniejszych części nie przeszkadzał mi w poznaniu najnowszej historii. Za każdym razem mamy do czynienia z inną sprawą, która ma zawsze swój finał na ostatnich stronach książki. Głównym bohaterem łączącym wszystkie tomy, jest inspektor Banks, którego wyjątkowo lubię. Daje się poznać czytelnikowi nie tylko od strony zawodowej ale także prywatnej. Często wspomina przeszłość, ma w sobie ukryte pokłady empatii i jest po prostu ludzki, przy tym profesjonalnie i z ogromnym doświadczeniem prowadzi swoje sprawy.
Autor pisze w sposób bardzo obrazowy, czytając książkę mam wrażenie, jakbym ogląda film. 
Znając już styl pisarza, wiem, że zawsze będzie chciał mnie zmylić, aby w finale poznać całą prawdę. Umiejętnie łączy ze sobą wszystkie wątki. W sensacyjny kryminał, wplata odrobinę obyczajówki.
Książki Petera Robinsona po prostu dobrze się czyta. 
Jednak potrzebuję przerwy od kryminałów i thrillerów, ostatnim czasem ma ich już przesyt. 
Przez to momentami męczyłam się, czytając ,,Nieostrożna miłość".


Moja ocena:
7/10


Informacje o książce:
Autor: Peter Robinson
Data ukazania: 2020.01.15
Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania:2020
Oprawa:miękka
Liczba stron:330

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:



2 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger