piątek, września 27, 2019

224. STEPHEN KING - INSTYTUT


Każde dziecko ma prawo do dzieciństwa pełnego miłości, rodzinnego ciepła oraz bezpieczeństwa. Niestety wiele z nich nigdy tego nie zazna lub nagle zostaje im to brutalnie odebrane. 
Kiedy chodzi o przetrwanie, wiek nie gra roli, najważniejsze to odnaleźć drogę do szczęścia i spokoju.

STEPHEN KING - INSTYTUT
PREMIERA 11.09.2019




Fabuła:
Głęboko w lasach stanu Maine znajduje się mroczny państwowy obiekt, gdzie uprowadza się i więzi dzieci z całych Stanów Zjednoczonych. W Instytucie poddawane są one testom i zabiegom wykorzystującym ich szczególne dary – telepatię i telekinezę – dla osiągnięcia pewnych celów.
Ostatnim rekrutem jest 12 letni Luke Ellis, który nie jest po prostu mądrym chłopcem – jest super mądry. Posiada jeszcze jeden dar, który Instytut chciałby wykorzystać…
Daleko od tego miejsca, w małym miasteczku w Południowej Karolinie były gliniarz przyjął robotę u lokalnego szeryfa. Na co dzień po prostu patroluje ulice, ale lada dzień zmierzy się z największą sprawą w swojej karierze.
Podczas gdy korytarze Instytutu obwieszone są plakatami reklamującymi „kolejnym dzień w raju”, Luke, jego przyjaciółka Kalisha i reszta dzieciaków nie mają wątpliwości, że nie są tutaj gośćmi, a więźniami, i nie mają szans na ucieczkę.
Ale nawet mały trybik może poruszyć wielką maszynę. Luke połączy siły z nowym, jeszcze młodszym rekrutem, Averym Dixonem, który ma zdolność czytania w myślach rozwiniętą jak nikt inny. Podczas gdy Instytut chce zaprząc ich zdolności do własnych, tajnych celów, połączone siły Luke’a i Avery’ego dadzą rezultaty, których nie mogą się spodziewać nawet ci, którzy przeprowadzają eksperymenty, włączając w to nawet cieszącą się złą sławą Panią Sigsby.

źródło opisu: https://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazki/instytut/




Moja opinia:
Książki Stephena Kinga są obecne chyba wszędzie. Stoją nawet  na półce u mojej siostry. Jednak do tej pory nie poznałam twórczości autora. Mimo, że oglądałam kilka filmów np. ,,Zielona mila", która bardzo mi się podoba, to nigdy nie zreflektowałam się, aby sięgnąć po książkę.Przyszedł czas na mnie, aby przekonać się co takiego tworzy Stephen King, że kochają go miliony. Zachęcona przez wiele osób i z ogromną ciekawością, sięgnęłam po najnowszy horror ,,Instytut"Oczekiwania miałam ogromne, przecież to książka od samego ,,Mistrza Grozy".
Pierwsze ponad sto stron, przeciągały mi się, powodując znużenie i pojawiła się myśl, czym się tak wszyscy zachwycają.
Kiedy już przebrnęłam przez ten trudny początek, zaczęło się robić naprawdę ciekawe, mroczno i tajemniczo.
Pomysł Instytutu i jego działalności, był przerażający. Wątek porywania dzieci i prowadzenia badań, wywoływał u mnie najmocniejsze emocje. Mam nadzieję, że nikt nigdy nie wpadnie na taki pomysł. Chociaż podobne rzeczy działy się w trakcie II Wojny Światowej. Przyznaje, że dodało to realizmu dla historii.
Kiedy minął mój początkowy kryzys, książkę, czytało się ekspresowo. Pojawiały się liczne zwroty akcji i wiele niespodziewanych momentów, które albo mroziły krew w żyłach lub powodowały ogromne zaskoczenie. 
,,Instytut" wywołuje wiele emocji. Przeraża ludzkim okrucieństwem ale także, wywołuje podziw dla wszystkich dzieci, które sprzeciwiały się działaniom pracowników Instytutu. Każdy w brutalny sposób odebrany rodzicom, musiał mierzyć się z nową, straszną rzeczywistością. Przeżywały szybki kurs dorastania. Udowodniły, że siła jest w grupie, a przyjaźń to piękna rzecz.
Moje pierwsze spotkanie z wielkim Kingiem uważam za udane, mimo kiepskiego startu. Była to naprawdę ciekawa, intrygująca i mroczna książka. Kilkakrotnie wywołała dreszczyk, który przeszedł po kręgosłupie. Rozumiem wszystkie zachwyty nad książkami autora. Stephen King pisze bardzo obrazowo, jego opisy działają na wyobraźnię czytelnika. Tworzy bohaterów z krwi i kości. Wie doskonale jak zainteresować, aby brnąć w historię dalej i jej nie odłożyć. 
Na pewno sięgnę jeszcze po książki Kinga. Na oku mam ,,To" tylko jej gabaryty mnie przerażają. :)
Szukacie ciekawej i mrocznej lektury ,,Instytut" jest dla Was.



Moja ocena:
7/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
STEPHEN KING
Instytut
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:11.09.2019
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:672

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger