czwartek, sierpnia 15, 2019

215. GABRIELA GARGAŚ - KIEDYŚ SIĘ ODNAJDZIEMY

Nie wiem jakbyśmy się starali, serca nie uda się oszukać. Zapomnieć o prawdziwej miłości również jest niemożliwe. Miłość ma różne oblicza, oraz etapy, jednak ta jedyna sprawia, że więzi między dwojgiem ludzi nie rozerwie, ani wojna, ani śmierć.

PREMIERA 14.08.2019
GABRIELA GARGAŚ - KIEDYŚ SIĘ ODNAJDZIEMY
SAGA DOBRZYŃSKICH 




Fabuła:
Janka ucieka z ogarniętego wojną Wołynia i musi zostawić młodszą siostrę u obcej rodziny. Obiecuje, że po nią wróci, lecz w tamtym czasie każde pożegnanie może być już na zawsze. 
I wtedy los stawia na jej drodze inną małą dziewczynkę, która została na świecie zupełnie sama. Czy Janka pokocha ją jak własną siostrę?
W Warszawie Tadek poznaje Annę, w której niebieskich oczach można się zatracić. Rodzące się uczucie wystawi na próbę więź łączącą go z najlepszym przyjacielem. Jaką cenę zapłaci za podjęte decyzje?
Po latach drogi Janki i Tadka się połączą. Tych dwoje doświadczyła wojna, ale przed nimi jeszcze całe życie…
Kiedyś się odnajdziemy to opowieść o miłości, która potrafi przetrwać największe cierpienie, stracie, której nie można przeboleć, i błędach, które trudno wybaczyć.



,, [...] spotkasz kogoś, spoglądasz na niego i... albo coś zaiskrzy, albo nici z tego wszystkiego. Pierwsze spojrzenie pozbawione jest sztuczności i tego całego pozerstwa, które może nastąpić potem, gdy staramy się sobie nawzajem przypodobać."
Moja opinia:
Uwielbiam sięgać po książki, które wywołują u mnie łzy, smutek, a także uśmiech i powodują szybsze bicie serca. Lubię, kiedy z historii, którą czytam mogę wyciągnąć ważne wartości dla siebie. A kiedy, przypadkiem odkrywam coś, co uderza w moje serce z siłą tsunami, wiem, że książka na długo zostanie w mojej głowie. 
W momencie kiedy zauważyłam najnowszą powieść ,,Kiedyś się odnajdziemy" w zapowiedziach, wiedziałam, że muszę się z nią zapoznać. Coś bardzo mnie do niej przyciągało, czułam ogromną euforię, kiedy otrzymałam paczkę. Wiedziałam, że jak najszybciej muszę skończyć czytać rozpoczętą książkę, aby móc cieszyć oko nową powieścią.
Można by pomyśleć, że za uroczą okładką skrywa się ckliwa i banalna opowiastka. Nic bardziej mylnego, to historia pełna bólu, rozpaczy oraz ogromnej straty. Akcja toczy się w czasach wielkiego, ludzkiego bestialstwa. 
Rozpiera mnie duma i ogromna nadzieja, że dzięki takim książkom jak ta, ocalimy naszą historię od zapomnienia. Cieszę się, że coraz więcej Autorów i Autorek czerpie inspirację do swoich powieści z wydarzeń II Wojny Światowej. Spowoduję to, że chociaż  część czytelników zapragnie zagłębić wiedzę, na chwilę się zatrzyma i doceni to co ma. Jestem dumna, że znów, ktoś odważył się pisać o Wołyniu, o tym co się tam wydarzyło, że sąsiad nie miał skrupułów w sposób podły, brutalny i pozbawiony jakichkolwiek ludzkich odruchów, z pełną świadomością zabić swojego sąsiada, tylko za to, że był Polakiem. Mąż pozbawiał życia żonę i swoje dzieci, tylko dlatego, że płynęła w nich polska krew.
Mimo, że to tylko fikcja literacka, doskonale zdałam sobie sprawę, że opiera się na naszej bolesnej historii.
W książce ,,Kiedyś się odnajdziemy" wydarzenia II Wojny Światowej to tło powieści, która wzbudza ogrom emocji poprzez łzy i uczucie bezradność po złość, że reszta świata przemykała oko na tak okropne rzeczy. To także bohaterowie po ciężkich przeżyciach, próbujący na nowo odbudować swoje życie. Chcą znów czuć się bezpiecznie, być szczęśliwymi i na zgliszczach dawnego świata, stawiać nowe fundamenty. To także, piękna miłość, która pojawiała się między bohaterami. Była ona czasami bolesna, nieszczęśliwa ale prawdziwa.
Książka ,,Kiedyś się odnajdziemy" wzbudziła we mnie masę, przeróżnych emocji. Sprawiła, że wyryła w moim sercu ślad. Dawno nie czułam tego, co było mi dane przeżyć w trakcie lektury. Po takie książki chcę sięgać, prawdziwe i skupiające się na realiach życia i pełne pięknych, a zarazem trudnych wydarzeń.
,,Kiedyś się odnajdziemy" to moja trzecia powieść autorki Gabrieli Gargaś i była to najlepsza książka jaką przeczytałam do tej pory. Zapisuję ją w moim osobistym Top 2019. To powieść, którą warto przeczytać, dać się jej oczarować i na chwilę zapomnieć o otaczającym nas świecie.
Serdecznie polecam!


Moja ocena:
10/10


Informacje o książce:
Autor: Gabriela Gargaś
Data ukazania: 2019.08.14
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:448


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:



2 komentarze:

  1. Książka niedawno do mnie dotarła, więc niebawem będę ją czytała i mam nadzieję że będzie mi się podobała tak bardzo, jak Tobie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger