niedziela, sierpnia 04, 2019

212. GUILLAUME MUSSO - ZJAZD ABSOLWENTÓW

Kiedy w jedną tajemnicę zaplątanych jest wiele osób, liczymy na szczęście, że nikt jej nie zdradzi. Żyjemy latami przekonani, że nasze przewinienia się przedawnią i przyjdzie upragnione zapomnienie.
Jednak los nie jest tak łaskawy i nawet po dwudziestu pięciu latach prawda przypomni o sobie, a wtedy jest już za późno...

GUILLAUME MUSSO - ZJAZD ABSOLWENTÓW
PREMIERA 31.07.2019



Fabuła:
Riwiera Francuska – zima 1992 r.
W mroźną noc, gdy kampus liceum zostaje sparaliżowany przez burzę śnieżną, 19-letnia Vinca Rockwell, jedna z najzdolniejszych uczennic w szkole, ucieka z nauczycielem filozofii, z którym ma potajemny romans. Dla nastoletniej dziewczyny miłość oznacza wszystko albo nic. Nikt już nigdy jej nie zobaczy.
Riwiera Francuska – wiosna 2017 r. 
Kiedyś nierozłączni Fanny, Thomas i Maxime – najlepsi przyjaciele Vincy – nie kontaktowali się ze sobą od czasów szkolnych. Spotykają się dopiero na zjeździe absolwentów. Dwadzieścia pięć lat wcześniej, w strasznych okolicznościach, cała trójka uwikłana została w morderstwo popełnione w sali gimnastycznej. Teraz budynek ma zostać rozebrany, a na jego miejscu rozpocznie się budowa. I nic już nie stanie na przeszkodzie, by prawda wyszła na jaw.

Źródło:materiały wydawnictwa



Moja opinia:
Pierwsza myśl, jaka przyszła mi do głowy po zakończeniu książki, to ,,Takiego Musso, lubię najbardziej", na takie thrillery psychologiczne warto czekać i się nimi zainteresować. 
Lektura była tak wciągająca, że na chwilę zapomniałam o całym świecie. Intrygująca, pełna zagadek fabuła, mieszała w mojej głowie wielokrotnie. Mylące poszlaki, zmuszenie moich szarych komórek do myślenia oraz zaskakujące zakończenie to recepta na udaną książkę. 
Już po przeczytaniu pierwszego rozdziału, wiedziałam, że będzie naprawdę ciekawie i się nie pomyliłam. 
Akcja toczy się na dwóch płaszczyznach czasowych, poznajemy historię z kilku perspektyw, co pozwala na szersze spojrzenie na całość. Pomysł autora na fabułę dla mnie był rewelacyjny, ponieważ z czym kojarzą się nam zjazdy absolwentów? Z możliwością spotkania dawnych znajomych, ewentualnym pochwaleniem się swoimi sukcesami, a także dobrą zabawą. W przypadku głównego bohatera książki jest zupełnie inaczej. Dla niego to istny koszmar, obawia się najgorszego, a mianowicie że wszyscy poznają jego mroczny sekret z przed wielu lat.
,,Zjazd absolwentów"  to must have tegorocznego lata. Zarezerwujcie sobie wolny wieczór i dajcie się porwać w świetnie skonstruowaną historię, pełną tajemnic, kłamstw i mylących poszlak. Była to dla mnie jedna z lepszych książek Musso jakie miałam okazję przeczytać. Jednym jej minusem jest to, że za szybko się kończy.
Polecam!

Moja ocena:
8,5/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
GUILLAUME MUSSO
ZJAZD ABSOLWENTÓW
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:31.07.2019
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:320

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

4 komentarze:

  1. Mam już swój egzemplarz, będzie czytane :D
    pozdrawiam, Pola.
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na swój egzemplarz tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger