niedziela, lipca 21, 2019

208. SYLWIA TROJANOWSKA - POWROTY I WSPOMNIENIA

Czasami do pełni szczęścia potrzebujemy zamknąć sprawy z dawnych lat, rozliczyć się na dobre z przeszłością, aby z nadzieją patrzeć w przyszłość. Czasami wsparcie i zrozumienie wystarczy, aby uporać się z codzienną walką ze samym sobą.

PREMIERA 17.07.2019
SYLWIA TROJANOWSKA - POWROTY I WSPOMNIENIA
TOM III





Fabuła:
Odkrywanie rodzinnej historii to dla Magdaleny fascynujące, ale i bolesne wyzwanie. Chociaż Ludwik opowiada jej o swojej wstrząsającej przeszłości, uczuciach, miłości i nadziejach, kobiecie wciąż wydaje się, że dziadek nie zawsze jest z nią szczery. Czy tajemnicza złota broszka i stary notes okażą się kluczem do prawdy?
Magdalena chce poświęcić dziadkowi jak najwięcej czasu, zanim będą musieli się pożegnać. W ich rozmowach nie brakuje emocji i poruszających wyznań. Powroty i wspomnienia to próba ostatecznego rozliczenia z przeszłością, której nie można zapomnieć, ale trzeba wybaczyć.
 
źródło opisu: http://czwartastrona.pl/powroty-i-wspomnienia/


Moja opinia:
Lubię kiedy książka, porywa mnie w zupełnie inny świat. Kiedy oczami wyobraźni mogę zobaczyć  coś, czego na co dzień nie dostrzegam.
Lubię kiedy książka, porusza  życiowe tematy, przypomina nam o ważnych wydarzeniach z historii.
Cenię trud autora, czy autorki, który wkłada w stworzenie dopracowanej i niezwykłej powieści, która sprawia, że  po jej zakończeniu, łzy same lecą po policzkach.
Wszystko to znalazłam w trzeciej części ,,Powroty i wspomnienia" autorstwa Sylwii Trojanowskiej. Kolejne spotkanie z charakternym Ludwikiem oraz jego wnuczką Magdą było jak spotkanie z dobrymi znajomymi. Jednak gdzieś towarzyszyła mi myśl, że tym razem będzie trzeba się pożegnać na dobre.
Ogromnie byłam ciekawa, co przygotowała tym razem dla nas autorka. Tworzenie serii to nie lada wyzwanie, trzeba sporo się natrudzić, aby wzbudzać na nowo zainteresowanie w czytelniku. Autorka ma niezwykły talent do czarowania słowem i tworzenia aury tajemniczości, która towarzyszyła mi przy każdej części.
Ludwik to postać specyficzna. Jednak to właśnie on stał mi się najbliższy. Ukształtowała go walka o przetrwanie w czasach okrutnych i bolesnych. Często jego wyborami kierował instynkt, czasami nie miał innego wyjścia. Im więcej się o nim dowiadujemy tym bardziej można go zrozumieć i tak najzwyklej polubić.
,,Powroty i wspomnienia" to podróż do wnętrza własnego serca. Jest niczym jak rachunek sumienia całego swojego życia i rozliczeniem się z przeszłością. To ciągła walka ze swoimi demonami i samym sobą. Jest to naprawdę wartościowa i pełna emocji powieść, która na długo zapadnie mi w pamięć.
Serdecznie Wam polecam!
 


Moja ocena:
8/10


Informacje o książce:
Autor: Sylwia Trojanowska
Data ukazania: 2019.07.17
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:360


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger