środa, czerwca 05, 2019

195. [PREMIEROWO] SAMANTHA YOUNG - (NIE)ZWYCZAJNA

Mając naście lat, myślimy, że jesteśmy najmądrzejsi i jedyni w swoim rodzaju. Buntujemy się wszelkim zakazom. Korzystamy z beztroskiego czasu, uważając, że cały świat stoi przed nami otworem.
Jednak zdarzają się osoby, które jedyne czego pragną to być niewidzialni dla pozostałych, zatracając się w swoich pasjach. 

SAMANTHA YOUNG - (NIE)ZWYCZAJNA
PREMIERA 05.06.19



Fabuła:
Comet Caldwell nienawidzi swojego imienia.
Ludzie spodziewają się niesamowitych rzeczy po dziewczynie o imieniu Comet. Kogoś wyluzowanego, kogoś, kto potrafi rozświetlić pokój, tak jak kometa przemierzająca niebo.
Jednak ona nigdy nie lubiła być w centrum uwagi. Nie może się doczekać, aż ukończy liceum w Edynburgu i wyjedzie studiować gdzieś daleko, zostawiając dom rodzinny bardzo daleko.
Nowy uczeń Tobias King przeprowadza się ze Stanów i powoduje zamieszanie w szkole, a Comet sądzi, że go rozgryzła. Jednak potem bohaterowie są zmuszeni pracować razem nad szkolnym zadaniem i zaczyna się między nimi tworzyć więź.


Moja opinia:
Po raz kolejny trafiła się mi książka, która bardziej się spodoba młodszym ode mnie czytelnikom. Jednakże ,,(Nie)zwyczajna" bardziej wpasowała się  w mój gust czytelniczy. Ponadto było to już moje trzecie spotkanie z autorką i na pewno nie zaliczę go do nieudanych, wręcz przeciwnie.
W historii Comet oraz Tobiasa było coś urzekającego. Choć schemat powieści powiela się w wielu książkach, autorka robiła co mogła, aby finalnie czytelnik był zadowolony. Porusza ważne kwestie, takie jak odrzucenie przez najbliższych, szykanowanie i znęcanie się w szkołach, problem z narkotykami. To trzy jak dla mnie najważniejsze kwestie i zapewne, każdy z nas z jedną z nich miał styczność. 
Styl Samanthy Young od początku bardzo przydał mi do gustu, pisze bardzo obrazowo tak, że nigdy nie mam problemu, aby w mojej głowie odtwarzały się sceny o, których w danym momencie czytam. Dodatkowym atutem są liczne zwroty akcji i bohaterowie. Wyjątkowość Comet polega na jej inności. Wyróżnia się na tle innych uczniów. Wielkim plusem dla całej powieści są  fragmenty wierszy stworzone przez główną bohaterkę, które rozpoczynają każdy rozdział. 
Może powieść ,,(Nie)zwyczajna" nie należy do wybitnych książek, ale spędziłam z nią miło czas. Pomogła mi się odprężyć po całym ciężkim dniu i myślę, że będzie przyjemną, wakacyjną lekturą.
Jeśli chcecie na nowo znaleźć się w liceum i poczuć się młodo to książka dla Was.

Moja ocena:
6/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Samantha Young
(Nie)zwyczajana
Wydawnictwo: Edipresse
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:368


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




3 komentarze:

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger