niedziela, kwietnia 21, 2019

185. [PRZEDPREMIEROWO] RUTH LILLEGRAVEN - ODBIORĘ CI WSZYSTKO

Kiedy naszym najbliższym dzieje się krzywda jesteśmy w stanie zrobić wszystko, aby pomścić ich ból. Tylko, czy w momencie wymierzania sprawiedliwości na własną rękę, sami nie stajemy się katami? 
Jak cienka jest granica między oprawcą, a ofiarą?

RUTH LILLEGRAVEN - ODBIORĘ CI WSZYSTKO
PREMIERA: 24.04.2019



Fabuła:
Clara jest ambitną i utalentowaną urzędniczką w Ministerstwie Sprawiedliwości, specjalizującą się w ochronie dzieci, które były ofiarami przemocy domowej. Pracuje nad kontrowersyjną ustawą.
Kiedy do szpitala, w którym pracuje jej mąż Haavard, trafia pobity czteroletni chłopiec, który umiera. Na drugi dzień jego ojciec zostaje zamordowany, pojawiają się jednoznaczne podejrzenia, kto za tym stoi. Jej życie zaczyna wymykać się spod kontroli, a przeszłość postanawia o sobie przypomnieć.


Moja opinia:
Pierwsze rozdziały książki ,,Odbiorę Ci wszystko" budziły we mnie mieszane uczucia. Główna bohaterka była dla mnie nijaka. Nie potrafiłam jej ani polubić, ani zrozumieć. No kompletnie nic. Jednak w momencie kiedy autorka dodała do historii Clary, wątek przemocy wobec dzieci coś we mnie drgnęło. Pojawiła się złość i niedowierzanie. Zdaję sobie sprawę, że była to fikcja literacka, jednak takie okropne rzeczy mają miejsce w naszym świecie. Akcja zaczęła nabierać tempa, dochodziło coraz więcej ciekawych i mrocznych faktów. W tej książce nic nie jest jednoznaczne. Przyznaje, że dałam się nabrać autorce. Udało się jej wprowadzić mnie w błędne myślenie, kto stoi za tym wszystkim. W momencie, kiedy zdałam sprawę, że się mylę, akcja była w kulminacyjnym momencie i za chwilę czekało mnie nie lada zaskoczenie. Jednak do samego końca Clara nie wzbudzała we mnie pozytywnych emocji, nie polubiłam jej. Było w niej coś co mnie od niej odpychało.
Podział na rozdziały, gdzie każdy bohater dostaje możliwość zabrania głosu w tej historii, pozwala bardziej się w nią wkręcić i zrozumieć ich postępowanie. 
,,Odbiorę Ci wszystko" to książka poruszająca wiele trudnych tematów jak przemoc domowa, znęcanie się nad dziećmi, zdrada. Najważniejszy jest aspekt, kiedy to ofiara staje się katem. Książka, powoduje refleksje w czytelniku, czy kiedy na własną rękę wymierzamy sprawiedliwość, nasze czyny są wybaczalne? 
,,Odbiorę Ci wszystko" to thriller, który początkowo nie wnosi nic ciekawego, jeden z wielu z przewidywalną fabułą. Jednak pojawia się moment kiedy robi się ciekawie, intrygująco. Mamy do czynienia  z rodziną, która uchodzi na idealną jak z obrazka. A gdy zajrzymy głębiej widzimy jej rozpad przez liczne kłamstwa, tajemnice oraz zdrady. Dodatkowo jest morderca, który na własną rękę, wymierza sprawiedliwość, broniąc tych najmniejszych.
Warto dać szansę, choć Clara wzbudza skrajne emocje.


Moja ocena:
7/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Ruth Lillegraven
Odbiorę Ci wszystko
Wydawnictwo: Wielka Litera
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:448

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:


5 komentarzy:

  1. Planuję zakup tej książki w wersji elektronicznej już niebawem. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę w takim razie wypatrywać Twojej opinii. ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie zawiedzie Twojej ciekawości. ;)

      Usuń
  3. Intrygująca ta książka :)
    Pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger