poniedziałek, marca 04, 2019

170. YOAV BLUM - ZAKOCHANY PRZEZ PRZYPADEK

Mówią, ,,Jakbym wiedział, że upadnę to bym usiadł". A co jeśli każdy Twój przypadkowy ruch, wydarzenie, wcale nie jest przypadkiem, a ukartowanym planem? Co jeśli myślisz, że działasz według swoich przekonań, a tak naprawdę wykonujesz zadanie stworzone przez kreatorów przypadku?
Może świat wcale nie jest taki jak go spostrzegamy...

Yoav Blum-  Zakochany przez przypadek



Fabuła:
Guy, Emily i Eric to kreatorzy przypadków i pracują dla tajnej organizacji pozorującej zbiegi okoliczności. To, co reszta świata odbiera jako wypadki losowe, to w rzeczywistości starannie zaplanowane akcje, które mają zainicjować znaczące zmiany w życiu ich celów – naukowców stojących u progu przełomowych odkryć, artystów czekających, aż pojawi się wena twórcza, albo po prostu zwykłych ludzi, jak ty czy ja…

Kiedy pewnej nocy Guy otrzymuje misję najwyższej rangi, wie, że będzie to najtrudniejszy i najbardziej niebezpieczny zbieg okoliczności, do jakiego kiedykolwiek musiał doprowadzić. Zwłaszcza że nawet kreator przypadku nie może do końca przewidzieć jego konsekwencji. W końcu niezbadane są ścieżki losu, ludzie mają wolną wolę, a miłość – ogromną moc…



Moja opinia:
Niech nie zwiedzie Was słodka, kojarząca się z miłością okładka oraz tytuł jakże górnolotny. ,,Zakochany przez przypadek" nie jest kolejną historyjką typu love story z przesłodzoną fabułą aż do bólu. To powieść inna niż dotychczas miałam okazję czytać. Na ogromny plus zasługuję pomysł autora. Lubię od czasu do czasu czytać o rzeczach całkowicie oderwanych od prawdy, czy normalności do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni.  Już jako małe dziecko, przez dłuższy czas wierzyłam, że skoro ja mogę tworzyć historię dla moich lalek, to może mną i całym światem ktoś kieruje. Taka dziecinna wyobraźnia, także kiedy przeczytałam opis od razu przypomniały się moje fanaberie z młodych lat, a moja chęć poznania całej historii była ogromna. 
Na kolejny plus zasługuję konstrukcja samej książki, fragmenty podręcznika dla kreatorów przypadku, czy test do rozwiązania, pozwolił mi się na chwilę poczuć jak praktykant od przypadków. 
Jednakże nie do końca książka skradła moje serce. Nie mogłam się z nią utożsamić, wejść całkowicie w ten przypadkowy świat. Połączenie romansu z thrillerem, które bardzo lubię, nie do końca mnie satysfakcjonowało. 
Czuję niedosyt po zakończeniu tej książki. Oczywiście nie mogę jej wrzucić do wora wraz i innymi złymi książkami, ale też nie ustawię jej na półce ulubieńców. Pomysł na fabułę dla mnie trafiony ale w moim odczuciu  można było jeszcze mocnej z niej wycisnąć czytelniczych soków. 
Jeśli wierzycie w przypadek, sprawdźcie sami, kto za nim stoi...

Moja ocena:
6/10


Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Yoav Blum
Zakochany przez przypadek
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery:13.02.2019
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:304

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję wydawnictwu:

9 komentarzy:

  1. Książka bardzo interesująca na pewno ;)
    ~Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce wcześniej, ale jakoś mnie nie kusi. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co zauważyłam, mało jej na innych profilach:)

      Usuń
  3. Jakoś nie przekonuje mnie ta książka. Pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten tytuł póki co muszę sobie darować, bo mam spore zaległości czytelnicze 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. "Zakochany przez przypadek" to książka o niezwykle oryginalnej fabule, której nie zdradza okładka. Warto po nią sięgnąć choćby z powodu właśnie tego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger