środa, lutego 27, 2019

167. [PREMIEROWO] SYLWIA TROJANOWSKA - PRAWDY I TAJEMNICE

Każdy z nas ma tajemnicę, często chcemy ukryć coś aby nie sprawić bólu najbliższym lub najzwyklej na świecie, wstydzimy się swojego czynu. Jednak najgorsza prawda, prędzej czy później musi ujrzeć światło dzienne.

SYLWIA TROJANOWSKA - PRAWDY I TAJEMNICE
PREMIERA 27.02.2019




Fabuła:
Chociaż Magdalena godzinami wsłuchiwała się w opowieści dziadka, jego przeszłość wciąż skrywa tajemnice. We wspomnieniach Ludwika z lat wojny nie brakuje skomplikowanej miłości, strachu i cierpienia. Gdy Magdalena odkrywa niezwykłe poświęcenie Heleny dla jej bliskich, ma wrażenie, że powrót do rodzinnych historii buduje ją na nowo. Przy dźwiękach nostalgicznej muzyki czyta listy i zapiski, które nigdy nie powinny wyjść na jaw. Próba rozliczenia się z przeszłością okaże się bolesna, bo niektórych obrazów nie da się już wymazać z pamięci, a dawno podjęte decyzje wciąż przynoszą konsekwencje. Jak prawda o dziadku wpłynie na życie Magdaleny?



,,Muszę się zastanowić jak to zrobić... Jak mam Ci opowiedzieć o narodzinach zła."
Moja opinia:
Po pierwszym tomie ,,Sekrety i kłamstwa" z utęsknieniem czekałam, aż pojawi się zapowiedź kontynuacji losów Magdaleny i jej dziadka Ludwika. Po długim zimnym okresie, niczym powiew wiosny w moje ręce trafia druga część. Oczekiwania ogromne tak samo jak chęć przeżycia ponownie mocnych wrażeń.
Czy Pani Sylwii, udało się ponownie rozbudzić moje emocje, jak podczas lektury ,,Sekrety i kłamstwa"? Zdecydowanie. ,,Prawdy i tajemnice" przedstawia ciąg dalszy wydarzeń z pierwszej części. Możemy głębiej wejść w życie Ludwika, który od lat ukrywa swoją przerażającą przeszłość. Zdecydowanie to co przeżył, ukształtowało go na takiego człowieka jakim się stał. Momentami dreszcz przechodził po plecach. Ile nieszczęść może znieść jeden człowiek? Ile udźwignąć w samotnej walce o własne życie? Jak budować szczęście, po tak drastycznych przeżyciach?
Między ludzkimi tragediami, niczym promień słońca pojawia się wątek miłości Magdaleny, który dodaje jasnych barw powieści ale jej nie tłamsi.
,,Prawdy i tajemnice" to powieść chwytająca za serce. Zaskakująca, odpowiednio wyważona emocjonalnie. Nie ma tu zbędnych elementów ani wątków, które psują klimat historii. Wszystko jak w układance ma swoje miejsce. I zakończenie, które ponownie jest jedną niewiadomą i każe czekać czytelnikowi na trzecią część.
Zdecydowanie polecam!

Moja ocena:
8/10


Informacje o książce:
Autor: 

Sylwia Trojanowska

Data ukazania: 2019.02.27
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2019
Oprawa:miękka
Liczba stron:328

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




4 komentarze:

  1. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więc tę, również na pewno przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza część zrobiła na mnie dobre wrażenie, więc jestem ciekawa kontynuacji 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger