wtorek, lutego 05, 2019

161. MAGDALENA KAWKA, MAŁGORZATA HAYLES - KOBIETY NIEIDEALNE. IZA

Czasami perfekcja jest przereklamowana. Ile można udowadniać światu, że ze wszystkim dajemy sobie doskonale radę? Warto od czasu do czasu skorzystać z pomocnej dłoni bliskich nam osób. Niewiele trzeba, aby być szczęśliwym tylko trzeba się na nie otworzyć...

MAGDALENA KAWKA, MAŁGORZATA HAYLES - KOBIETY NIEIDEALNE. IZA


Fabuła:
Iza lubi mieć wszystko pod kontrolą. Ma doskonałą figurę, jeszcze lepszą karierę. Mężczyzna do niczego jej nie jest potrzebny. Jedyny facet, który ma miejsce w jej sercu to Harumi, syn.
Gdy na światło dzienne wychodzi  rodzinna tajemnica, okazuje się, że nie nad wszystkim można zapanować i pieniądze nie załatwią każdej sprawy, a życie lubi płatać różne figle…
A kiedy na horyzoncie pojawia się miłość to pomoc przyjaciółek jest konieczna.


Moja opinia:
Kolejna część serii zdecydowanie kupiła moje serce. Podobała mi się bardziej niż pierwsza, która opowiadała o losach Magdy. Może dlatego, że Iza jest mi bliższa jeśli chodzi o charakter. Zawziętość, perfekcja oraz chęć udowodnienia wszystkim swojego ,,ja" to nasze wspólne cechy. Ale na Izę można patrzeć również z uczuciem zazdrości, ma doskonałą figurę, pracę, która pozwala się jej utrzymać i to na wysokim poziomie. Ale im głębiej zaglądamy w jej perfekcyjny świat, dostrzegamy kobietę, która ma trudne relację z matką, nie poznała nigdy swojego ojca. Drugiej połówki u niej też nadaremnie szukać. Ma za sobą nieudany związek, gdzie jego owocem jest syn - Harumi. Jedyny powód radości i licznych kłopotów na co dzień.
W ,,Kobietach nieidealnych" najbardziej podoba mi się, że nie są to zalukrowane powieści dla kobiet, tylko życie przedstawione zostało takie jakie jest naprawdę. Bardzo łatwo utożsamić się z bohaterkami. Odnaleźć w nich cząstkę siebie. Iza mimo pozornie cudownego życia, nagle z dnia na dzień ma pod górę. W wieku 40 lat zostaje bezrobotna i brakuje jej pomysłu na siebie. Jeszcze nagłe przybycie matki ze Stanów, sprawia, że jej życie pędzi ale w przeciwnym kierunku niż zamierzonym. A wisienką na torcie kłopotów jest wyznanie prawdy o jej biologicznym ojcu.
I na kogo można liczyć kiedy nieszczęścia uderzają z każdej strony? Na prawdziwych przyjaciół. Izie z odsieczą ruszają niezastąpione i nie do podrobienia Magda, Baśka i Joanna.  Jak obserwowałam ich relację mam wrażenie, że one cztery nawzajem się wypełniają i tworzą nieszablonowy kwartet. W życiu nie ma chyba piękniejszych uczuć jak miłość i przyjaźń, o ile jest szczera i prawdziwa. 
,,Kobiety nieidealne" to powieść, która dostarcza wiele wzruszeń ale także, nie raz wywoła uśmiech. Magda w starciu ze żmiją jest fenomenalna ;). Autorki stworzyły naprawdę, ciekawą serię dla kobiet. Zwracają uwagę czytelniczek na to co najważniejsze. Czasami warto spuścić parę i być nieidealnym, kto nam zabroni? 
13.02.19 premiera trzeciej części tym razem poznamy bliżej Joannę.  Jestem ogromnie ciekawa kontynuacji losów szalonych kobiet. A autorki wysoko postawiły sobie poprzeczkę. 
Ale myślę, że może być naprawdę dobrze, bo wiem, że patronatem medialnym powieść objęła Joanna ,,NieNaczytana", którą serdecznie pozdrawiam. :) 
Serię ,,Kobiety nieidealne" polecam, to  lektura idealna na wieczór w zwariowanym towarzystwie. 
P.S. Dobrze mieć wtedy ,,coś" dobrego pod ręką.

Moja ocena:
8/10



Informacje o książce:
Autor:
Tytuł:
Magdalena Kawka, Małgorzata Hayles
Kobiety nieidealne. Iza
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania:2018
Oprawa:miękka
Liczba stron:400

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję  wydawnictwu:




3 komentarze:

  1. Przyznam szczerze, że do tej serii jakoś mnie nie ciągnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej serii ale mam wielką chrapke na nią tylko jak na razie brak czasu :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstęp jest jakby specjalnie dla mnie :) Z tą bohaterkę pewnie też mogłabym się identyfikować, albo chociaż bardzo dobrze ją zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czytam, więc jestem , Blogger